Bedre å ikke si noe
Inaktiv bruker
Har skjønt at det er best å ikke svare på noe man ikke er helt "sikker" på her. Da " bjeffer" di tilbake,men alle vil jo bare hjelpe så godt en kan. Personlig setter jeg stor pris på alle innlegg på det jeg spør om, enten det er til hjelp eller ikke..... Bare sånn til ettertanke..........
Uansett så er denne siten et "must" for alle med akvarie som hobby. Siden jeg meldte meg inn for noen få uker siden, har jeg lært mere enn jeg har lest i mine akvariebøker
Kunnskapen som alle medlemmer sitter inne med. er bedre enn allverdens bøker.
Uansett så er denne siten et "must" for alle med akvarie som hobby. Siden jeg meldte meg inn for noen få uker siden, har jeg lært mere enn jeg har lest i mine akvariebøker
Kunnskapen som alle medlemmer sitter inne med. er bedre enn allverdens bøker.
Postet 30.09.06 kl 23:39
Jeg vet ikke hva som har skjedd eller hvem som har "bjeffet" til deg, men lurer på om du har lest dette innlegget?
Her har vi prøvd å skrive litt om hvorfor vi ønsker at alle brukere skal vite hva de snakker om før de svarer.
Her har vi prøvd å skrive litt om hvorfor vi ønsker at alle brukere skal vite hva de snakker om før de svarer.
Postet 30.09.06 kl 23:58
Vet ikke helt om jeg skjønner hva du mener. Men jeg tenker at er noen som spør om noe og du tenker at dette kan jeg si noe om, er vel det bare bra, eller?
Det finnes vel veldig få sannheter i innenfor denne hobbyen. Men det er klart at det er spennende å se hva personer har fått til i forhold til med oppdrett f eks, og da kan det vel være verd å lytte til hva de sier?
Men på den andre siden ville jeg aldri ha lagt meg ut på en diskusjon om f eks startforing av diskusyngel med Kai Hansen, fordi jeg ikke har den erfaringen som han har fordi jeg ikke har foret opp et kull med diskusyngel tidligere selv. Tror nok heller at jeg ville ha stått med luen i handa og lest det han f.eks. måtte skrive om dette tema. Bruker Kai som eksempel her, men det finnes utrolig mange dyktige akvarister som kan mye innefor sine felt her.
Men der jeg mener at jeg har noen erfaringer eller kunnskap som ville belyse temaet, ville jeg ikke ha nølt med å si hva jeg tenker om det som diskuteres faglig om akvariehobbyen og tema rundt denne. Men jeg må jo også vite at andre kan ha en annen oppfatning enn det jeg har, og at det kan være noen som har andre erfaringer enn meg.
Det finnes vel veldig få sannheter i innenfor denne hobbyen. Men det er klart at det er spennende å se hva personer har fått til i forhold til med oppdrett f eks, og da kan det vel være verd å lytte til hva de sier?
Men på den andre siden ville jeg aldri ha lagt meg ut på en diskusjon om f eks startforing av diskusyngel med Kai Hansen, fordi jeg ikke har den erfaringen som han har fordi jeg ikke har foret opp et kull med diskusyngel tidligere selv. Tror nok heller at jeg ville ha stått med luen i handa og lest det han f.eks. måtte skrive om dette tema. Bruker Kai som eksempel her, men det finnes utrolig mange dyktige akvarister som kan mye innefor sine felt her.
Men der jeg mener at jeg har noen erfaringer eller kunnskap som ville belyse temaet, ville jeg ikke ha nølt med å si hva jeg tenker om det som diskuteres faglig om akvariehobbyen og tema rundt denne. Men jeg må jo også vite at andre kan ha en annen oppfatning enn det jeg har, og at det kan være noen som har andre erfaringer enn meg.
Postet 01.10.06 kl 00:27
Inaktiv bruker
Har lest det ja. Derfor velger jeg, å unnskyld utrykket" å holde kjeft" heretter. Er selv 46 år å har drivi med akvarium siden jeg var ca 20. Men det har vert mest levendefødende, kun det siste året jeg har utvidet, hvis man kan si det. Nå har jeg lagt min elsk på malawi, å venter i spenning når mitt møbelkar på 420ltr kommer.(som er bestilt) "Oppdaget" nylig" å fine Corydoras er, å gikk derfor å kjøpte ny sand å planter idag. Gikk til innkjøp av nye coryer å, i tillegg til di jeg hadde ifra før.Fått mange svar ifra et medlem her(skal ikke nevne noen navn) som virkelig har innspirert meg. Det er noe som heter at det fins ikke dumme spørsmål, kun dumme svar.......
Vil bare tillegge at det er mange spørsmål jeg har lyst å svare på, men "tør" ikke. Jeg tror det er mange andre medlemmer som føler det samme..........
Vil bare tillegge at det er mange spørsmål jeg har lyst å svare på, men "tør" ikke. Jeg tror det er mange andre medlemmer som føler det samme..........
Postet 01.10.06 kl 00:31
Endret: 01.10.06 kl 00:36
biggenVil bare tillegge at det er mange spørsmål jeg har lyst å svare på, men "tør" ikke. Jeg tror det er mange andre medlemmer som føler det samme..........
trudde ikke bamblinger var redde.. men hvis du føler du kan hjelpe noen i en tråd så MÅ du svare, det er sånne som meg og deg som gjør AF til det det er.. og jo mer man svarer og setter seg inn i ting jo mer lærer man
anbefaler egentli alle som sette seg samme mål som meg: skal lære meg 1 ny ting om akvarium hver eneste dag og det trur jeg atte jeg har klart på det året jeg har vært "seriøs" akvarist
Postet 01.10.06 kl 00:46
Inaktiv bruker
Fint sagt Eika.... Jobber du i den butiken nå?
Postet 01.10.06 kl 00:48
Postet 01.10.06 kl 00:51
biggenHar skjønt at det er best å ikke svare på noe man ikke er helt "sikker" på her. Da " bjeffer" di tilbake,men alle vil jo bare hjelpe så godt en kan. Personlig setter jeg stor pris på alle innlegg på det jeg spør om, enten det er til hjelp eller ikke..... Bare sånn til ettertanke.......... Uansett så er denne siten et "must" for alle med akvarie som hobby. Siden jeg meldte meg inn for noen få uker siden, har jeg lært mere enn jeg har lest i mine akvariebøker Kunnskapen som alle medlemmer sitter inne med. er bedre enn allverdens bøker.
Uff, jeg fikk skikkelig vondt i meg..selv om jeg ikke føler meg skyldig...STÅ PÅ GUTT
Postet 01.10.06 kl 00:55
Endret: 01.10.06 kl 00:55
Inaktiv bruker
Takk nila. Er bare sånn jeg føler det noen ganger. Hadde jeg ikke hatt kara mine(6stk) hadde jeg blitt gal tror jeg. Er ufør pga dårlige lunger, så hobbyen har gjort enormt mye for meg. (selv om det koster litt)
Postet 01.10.06 kl 01:03
Det skulle vel bare mangle at man svarer om man kan; hvis man er litt usikker kan man jo nevne det når man svarer. Litt krangling blir det, men det er vel heller sjelden det utarter seg. Ellers kan man jo prøve å bidra mest mulig der man har god kunnskap.
Men det hender at noen kommer med råd som utgjør en fare for fiskene, i slike tilfeller må man nesten påpeke dette. Det som er viktig er vel at man lærer hvordan man i best mulig grad, skal ivareta hobbyen vår.
Men det hender at noen kommer med råd som utgjør en fare for fiskene, i slike tilfeller må man nesten påpeke dette. Det som er viktig er vel at man lærer hvordan man i best mulig grad, skal ivareta hobbyen vår.
Postet 01.10.06 kl 01:04
biggenTakk nila. Er bare sånn jeg føler det noen ganger. Hadde jeg ikke hatt kara mine(6stk) hadde jeg blitt gal tror jeg. Er ufør pga dårlige lunger, så hobbyen har gjort enormt mye for meg. (selv om det koster litt)
Det er det som er så greit med denne hobbyen..Folk kommer seg fram her i livet selv om de er uføre..Å kikke på akvarie sitt er ren meditering..Skikkeli ro for sjela..Kjenne flere som har det som deg..Har akvarier som hobby, å er llykkeligere enn på lenge
Postet 01.10.06 kl 01:07
Endret: 01.10.06 kl 01:08
Inaktiv bruker
Koselig du. Fint å få sånne tilbakemeldinger
Flørta jeg med deg nå?
Flørta jeg med deg nå?
Postet 01.10.06 kl 01:10
Endret: 01.10.06 kl 01:11
Postet 01.10.06 kl 01:11
Inaktiv bruker
Hva skal jeg si til det. bortsett ifra at jeg har glemt hva jeg hvar lei meg for........... Men nå sporer jeg litt av her, er jo ikke noe chatte site det her. Våger meg på å si " klem" fra meg jeg.
Postet 01.10.06 kl 01:17
biggenFint sagt Eika.... Jobber du i den butiken nå?
jeg slutta i butikken da jeg merka åssen det var og jobbe i butikk.. jeg ville jobbe i butikk for og lære mer og gi folk bra tips om sammensettning og forklare litt om de forskjellige fiskene.. men penger i kassa betydde ALT og sjefen blei gretten når jeg sa ting som stemte men som kansje gjorde så folk ikke handla..
jeg er fiskefreak ikke penge freak
får heller starte min egen fiske butikk
Postet 01.10.06 kl 01:29
Endret: 01.10.06 kl 01:30
Inaktiv bruker
Bare lurte serru. Hørte positive ting om deg. Butikk.......Er med på den
Postet 01.10.06 kl 01:36
Inaktiv bruker
Hadde ikke begynt disuskjon med Mona O om corryer heller.Men hu svarer på en måte som hvertfall jeg liker. Hun har kunnskap som imponerer meg hvertfall.
Postet 01.10.06 kl 02:05
Postet 01.10.06 kl 02:15
Inaktiv bruker
sover vel nå,,,,,,,,,,,,?
Postet 01.10.06 kl 04:58
Inaktiv bruker
nila-84[QUOTE=biggen]Koselig du. Fint å få sånne tilbakemeldinger;-)
Det var godt..Da får jeg sove godt i natt å
Heldig du da......
Postet 01.10.06 kl 05:23