Refkleksjoner......

Inaktiv bruker
Sitter her god å mett, etter å ha spist nykokte krabber.(som jeg er velsignet med gratis av en snill onkel av meg). Etter at jeg er mett å fornøyd, skal jo di andre som er her ha det litt kos å.(les.... mine 6 kar)

Da deler jeg den,(som vi tar av skallet) i mindre biter, å slipper en bit i alle kara mine. Tror dere di koser seg eller..... Poenget er at jeg er ikke hysterisk når det gjelder vannverdier. Joda... jeg måler PH en gang iblant, men det er det hele å(mulig vi her er velsignet med "godt" akvarievann i springen)

Mine fisker yngler som bare fy.... Må jo være tegn på at di har det bra?(spesielt malawiene mine)

Så all "hysterien" om mat å vannverdier til div fisk, er vell litt over kanten noen ganger?

Men alle råd å tips er til hjelp, er ikke noe galt i det. Satt selv opp et kar igår med corryer . Spurte om div ting, å fikk MASSE hjelp.
Idag er karet helt nydelig(syns jo jeg da)

Sitter her å skriver på "laptoppen" å ser på kara mine, di "krangler" å koser seg med krabbematen jeg har gitt di

Sånn på "tampen" vil jeg skryte litt av AF(som jeg har gjort før å)
Kunnsapen som vi alle som er medlemmer her har, er bedre enn allverdens bøker.
Alle lærer vi av di feil som vi gjør, men er jo bare lærdom som vi tar til oss.

Så takk til alle som er med her.

Hilsen ifra "gammel" akvarist"

PS. Gleder meg til 420ltr`n kommer snart
mot refleksjon ;-)
biggen
Så all "hysterien" om mat å vannverdier til div fisk, er vell litt over kanten noen ganger?

Det kan jo tenkes at du er heldig å riktige vannverdier i krana. Har du bodd et annet sted kan det tenkes at du har vært nødt til å styre mye mere for å holde malawiene dine i form.

Jeg er heldig å ha relativt riktig vann i krana så jeg slipper å styre så mye. Maten derimot er jeg nøye på. Fiskene mine spiser antagelig mer variert og riktig enn meg selv. Både fiskene og jeg er i godt hold...
Takk!

Takk for et utrolig flott innlegg!
Så stemningsfullt og fullt av ren akvarieglede.

Nå må jeg ned å se på mine kar
Inaktiv bruker
Pompel
[QUOTE=biggen] Så all "hysterien" om mat å vannverdier til div fisk, er vell litt over kanten noen ganger?

Det kan jo tenkes at du er heldig å riktige vannverdier i krana. Har du bodd et annet sted kan det tenkes at du har vært nødt til å styre mye mere for å holde malawiene dine i form.

Jeg er heldig å ha relativt riktig vann i krana så jeg slipper å styre så mye. Maten derimot er jeg nøye på. Fiskene mine spiser antagelig mer variert og riktig enn meg selv. Både fiskene og jeg er i godt hold...
Mulig at jeg gir fiskene mine mere "godt" enn andre gjør...... Hender at jeg kjøper kamsjell og den mixen med sjømat og noen ganger muslinger.

Er jo ikke noen grunn til at di skal ha det noe dårligere enn meg
En annen ting di liker er kokt laks(i små porsjoner, siden det "forurenser"vannet en del)

Har jeg det godt, skal "vennene" mine ha det å
Snadderfor i form av skalldyr i ulike varianter, og fisk for den del, er noe de fleste fisker liker utrolig godt. Forstår dem godt, å leve på tørt og kjedelig flakfor hele livet er ikke akkurat verdig

Eneste en bør være oppmerksom på, i tillegg til at uspist "menneskemat" forurenser mye, er at slikt for ofte er vesenlig mer feitende enn tørrfor.
Man bør derfor være litt forsiktig med mengden av slikt for, slik at man slipper fisk med sykelig overvekt. Fedme er utrolig nok en av de vanligste grunnene til at mange arter lever vesentlig kortere i akvariet enn i naturen
Inaktiv bruker
Frank Angell
Snadderfor i form av skalldyr i ulike varianter, og fisk for den del, er noe de fleste fisker liker utrolig godt. Forstår dem godt, å leve på tørt og kjedelig flakfor hele livet er ikke akkurat verdig ;) Eneste en bør være oppmerksom på, i tillegg til at uspist "menneskemat" forurenser mye, er at slikt for ofte er vesenlig mer feitende enn tørrfor. Man bør derfor være litt forsiktig med mengden av slikt for, slik at man slipper fisk med sykelig overvekt. Fedme er utrolig nok en av de vanligste grunnene til at mange arter lever vesentlig kortere i akvariet enn i naturen ;)

Det jeg gir fiskene mine utover "vanlig fiskefor" blir gitt i små mengder. Mere som litt "snadder" samme som vi mennesker gjerne koser oss litt ekstra på en lørdagskveld.
biggen
Det jeg gir fiskene mine utover "vanlig fiskefor" blir gitt i små mengder. Mere som litt "snadder" samme som vi mennesker gjerne koser oss litt ekstra på en lørdagskveld:-).

Hmm... lurer på om de ville satt pris på en skvett rødvin?
Inaktiv bruker
MC Darup
[QUOTE=biggen] Det jeg gir fiskene mine utover "vanlig fiskefor" blir gitt i små mengder. Mere som litt "snadder" samme som vi mennesker gjerne koser oss litt ekstra på en lørdagskveld:-).

Hmm... lurer på om de ville satt pris på en skvett rødvin?

Si det..... Prøv først du da. He he
Alkohol er jo kjent for å være årsak til en del svangerskap, så det er kanskje veien å gå dersom man har fisk som ikke er leksvillige?

Neida, alkohol tar svært fort livet av fisk, så det blir ikke noe morro i javamosen av den grunn :p
Inaktiv bruker
Vi får vel selv holde oss til det som har alkoholprosent høyere enn det som er i akvarievann.
Tilfeldig bekjentskap
© Cichlide Centret
Reklame for plussmedlemskap