Rapport fra Japan

Hei alle akvarister!
Er på jobbreise i Japan for øyeblikket, og måtte selvfølgelig innom Akvaforum her jeg sitter på PC'n på hotellet og fortelle hva jeg opplevde i går.
Er så heldig at jeg har litt tid til å være turist innimellom jobbingen, og vi har med oss en japansk guide på reisen hele tiden. I går var vi altså innom noen flotte templer og Japanske hager; og hva fanget min interesse om ikke også store dammer med karper og gullfisk! Digre, var de. De største karpene veide over 4 kg og var flotte i fargene. Men så kom sjokket.... vet dere hva de største, gyldne eksemplarene koster?! Jo, 50-60.000,- kroner (ikke yen). Tror ikke disse var å se i dammene der jeg var, men skikkelig rike japanere kjøper disse for å ha i sine egne hager og vise frem. Men jeg gleder meg til å komme hjem til mine tre akvarier om en ukes tid jeg da.....)
Plussmedlem
Takk for rapporten! - Har også lyst til å dra til Japan!!
Det er ikkje uvanleg at stor koi og gullfisk er dyrt - også her i landet - men 50.000 var kanskje litt i overkant av kva eg ville betalt!
Ny rapport fra Japan
Nå er kl. 00:40 her i japan, og en ny dag har gått med nok en fiskeopplevelse. Rart med det....antennene for fisker er på selv om jeg er sivilingeniør til vanlig og egentlig jobber med noe helt annet.
Har i dag vært på et STORT meieri som produserte en melkedrikk med en spesiell bakterietype som er bra for kropp og sjel. Avfall fra produksjonen (med disse bakteriene) gikk ut i et stort renseanlegg hvor en bakteriologisk prosess ble brukt til å rense vannet. Og hva ble brukt som måling på at vannet var rent etterpå? Jo - store gullfisk! I store dammer med vann fra renseanlegget gikk sunne, feite gullfisk som ynglet og aldri ble matet med annet enn det de fant i vannet selv. Jeg ble imponert! Naturen er fantastisk og våre fiskevenner er jammen mye penere og flottere enn allverdens fancy måleinstrumenter....
God natt fra Japan)
Tilfeldig bekjentskap
© EinarB
Reklame for plussmedlemskap