Spirende akvarist:-)
Inaktiv bruker

Etter mange besøk av min 12 år gamle niese, fikk hun "lurt" mamma og pappa til å kjøpe et akvarium. Men onkel måtte jo være med, for han har jo leiliheten full, så han har greie på det her. Etter noen dager dro vil til den lokale butikken. Et kar på 60ltr ble valgt ut (til å begynne med) Pumpe, sand og planter ble plukket ut. Men så kommer det ifra min niese: skal jeg ikke ha fisker da onkel? Jaha tenkte jeg, men prøvde å forklare om bakteriekultur å diverse ting. Joda.... hvis onkel sier det, så er det vel sånn. Etter tre veeeldig lange uker sa jeg at NÅ kan du kjøpe fisk, var ikke lenge etter at pappa kom hjem ifra jobb før di var å hentet meg. Så var vi i butikken, joda, den er fin å den er ENDA finere. Ikke lett å forklare hvorfor en på 12 år som ikke har hatt akvarium før ikke bør kjøpe sommerfuglciklide. Men hu hørte jo på onkel da Så noen platy, mollyer og guppyer ble valgt ut. Smilet gikk fra øre til øre. Vel hjemme igjen, ble fiskene slipt ut, etter å ha ligget litt i karet(noe som i følge henne aldeles ikke kunne være nødvendig) Nå ca to mnd etter har hun ringt meg ustanselig, med spørsmål, som at nå er den fisken veldig kjukk onkel, skal den ha barn eller?, å han guttegyppien går å gnir seg innat di damene, lager di barn eller onkel? Måtte jo bare forklare om gonopodie å det der da, å det ble skjønt det. Idag var hun å fikk tre eplesnegler, noen paradisfisk, å en gravid lyrhalemolly ifra eget oppdrett.Kaller di salt å pepper jeg, for den er svart med hvite spetter. Å nå lurer min kjære bror på å kjøpe et kar på 420ltr å felle inn i veggen........ Han å kona har fått det for seg at der skal det være sølvhai og pappegøyefisk, å ikke noe annet Jeg bifaller med stor glede jeg. Men jeg vet veldig godt hvem som må orden alt Nemmelig JEG
Postet 22.10.06 kl 21:10
Postet 22.10.06 kl 21:36
Inaktiv bruker

Takk for det. Er koselig å være litt inspirasjon for nye akvarister
Postet 22.10.06 kl 21:52
På grunn av at jeg har blitt kraftig bitt av basillen, så snakker jeg ofte om akvarierelaterte ting, selv med folk som ikke egentlig er så interesserte. Men mange sier at de synes at entusiasmen min for dette er ganske beundringsverdig, og det viser seg at mange av dem som jeg snakker med faller for denne hobbyen når jeg forklarer om alle aspektene innenfor akvaristikken. Det er mer enn bare å ha litt vann og stappe noen fisker oppi.
Noe av det som jeg synes er spesielt gøy, er å gi råd å unngå at andre unngår mange av de feilene som jeg gjorde da jeg var helt fersk. Det er veldig morsomt når det kommer flere akvarister til og tilegner seg sine egne kunnskaper. Det blir mange interessante samtaler av sånt
Noe av det som jeg synes er spesielt gøy, er å gi råd å unngå at andre unngår mange av de feilene som jeg gjorde da jeg var helt fersk. Det er veldig morsomt når det kommer flere akvarister til og tilegner seg sine egne kunnskaper. Det blir mange interessante samtaler av sånt
Postet 22.10.06 kl 22:10
Inaktiv bruker

Stå på Sindre
Postet 22.10.06 kl 22:20
Inaktiv bruker

Er på smn å elsker å diskutere om akvarium.Sindre DybvikPå grunn av at jeg har blitt kraftig bitt av basillen, så snakker jeg ofte om akvarierelaterte ting, selv med folk som ikke egentlig er så interesserte. Men mange sier at de synes at entusiasmen min for dette er ganske beundringsverdig, og det viser seg at mange av dem som jeg snakker med faller for denne hobbyen når jeg forklarer om alle aspektene innenfor akvaristikken. Det er mer enn bare å ha litt vann og stappe noen fisker oppi. Noe av det som jeg synes er spesielt gøy, er å gi råd å unngå at andre unngår mange av de feilene som jeg gjorde da jeg var helt fersk. Det er veldig morsomt når det kommer flere akvarister til og tilegner seg sine egne kunnskaper. Det blir mange interessante samtaler av sånt:)
Postet 22.10.06 kl 22:21
Inaktiv bruker

Er på smn å elsker å diskutere om akvarium.Legg meg fil du, men send meg en mailBirger A[QUOTE=Sindre Dybvik]På grunn av at jeg har blitt kraftig bitt av basillen, så snakker jeg ofte om akvarierelaterte ting, selv med folk som ikke egentlig er så interesserte. Men mange sier at de synes at entusiasmen min for dette er ganske beundringsverdig, og det viser seg at mange av dem som jeg snakker med faller for denne hobbyen når jeg forklarer om alle aspektene innenfor akvaristikken. Det er mer enn bare å ha litt vann og stappe noen fisker oppi. Noe av det som jeg synes er spesielt gøy, er å gi råd å unngå at andre unngår mange av de feilene som jeg gjorde da jeg var helt fersk. Det er veldig morsomt når det kommer flere akvarister til og tilegner seg sine egne kunnskaper. Det blir mange interessante samtaler av sånt:)
Postet 22.10.06 kl 23:18
Sindre DybvikPå grunn av at jeg har blitt kraftig bitt av basillen, så snakker jeg ofte om akvarierelaterte ting, selv med folk som ikke egentlig er så interesserte. Men mange sier at de synes at entusiasmen min for dette er ganske beundringsverdig, og det viser seg at mange av dem som jeg snakker med faller for denne hobbyen når jeg forklarer om alle aspektene innenfor akvaristikken. Det er mer enn bare å ha litt vann og stappe noen fisker oppi.
hehe... kan tru familien og venner er drit lei av akvariesnakket mitt! ;P
det er nesten bare det som kommer ut kjeften min for tida
Postet 22.10.06 kl 23:34
Inaktiv bruker

taly[QUOTE=Sindre Dybvik]På grunn av at jeg har blitt kraftig bitt av basillen, så snakker jeg ofte om akvarierelaterte ting, selv med folk som ikke egentlig er så interesserte. Men mange sier at de synes at entusiasmen min for dette er ganske beundringsverdig, og det viser seg at mange av dem som jeg snakker med faller for denne hobbyen når jeg forklarer om alle aspektene innenfor akvaristikken. Det er mer enn bare å ha litt vann og stappe noen fisker oppi.
hehe... kan tru familien og venner er drit lei av akvariesnakket mitt! ;P
det er nesten bare det som kommer ut kjeften min for tida Hehe, ingen som kommer til meg lengre, er jo bare fiskeprat. men så har jeg jo alle kara stående rundt i stua da. Å et på badet for opdrett av kampfisk.Men jeg SKAL ha flere jeg. Hjesterommet står der helt TOMT, men ikke lenge.
Postet 22.10.06 kl 23:46
Postet 22.10.06 kl 23:55
Inaktiv bruker

Som jeg sier...... Der det er ledig plass, der skal det stå akvarium. Min mor samler inn eikeløv til meg, hehe, men syns jeg er litt gal med akvarium da, samme syns alle andre å. Som om jeg BRYR meg om det. hehe
Postet 23.10.06 kl 00:07
Postet 23.10.06 kl 00:47