Er denne fisken syk eller bare gammel?

Hei alle sammen.

Har en Ansistrus som er blitt hvit. Eller lys grå. Den virker ellers kvikk og fin og spiser. Har blitt hvitere over tid og jeg har dermed ikke lagt så mye merke til det før den kom i samme kar som andre voksne av samme art.

Den er en av de eldste fiskene mine og derfor tenker jeg den kan være gammel, men blir de hvite når de blir gamle? Hva kan det være hvis det er sykdom?
Nylig flyttet?
Ancistrus kan variere veldig i fargen, noen er mye lysere enn andre. Det varierer også med humøret, så om den ble veldig lys ved flyttingen, så kan det bare være overgangen som gjør det. Har hatt mange ancistruser, men aldri lagt merke til fargeforandringer når de er døende. e er jo lyse når en finner dem døde, men. Håper det går bra med den. Hvor mange har du sammen? Har de hver sin hule? Hvor stort er karet? Hadde den røtter å gnage på der den gikk? Har de det nå? Ancistrus er avhengig av røtter pga. fordøyelsen. Hva slags mat har den fått? PlecoMin er bra, erter uten skall, salat, squash og til en viss grad agurk, men det er næringsfattig.
Akvariedilla
Ancistrus kan variere veldig i fargen, noen er mye lysere enn andre. Det varierer også med humøret, så om den ble veldig lys ved flyttingen, så kan det bare være overgangen som gjør det.

Jepp klar over dette og trodde en stund det var det som gjorde det. Men det er gått en uke og den fortsetter å være lys.

Akvariedilla
Hvor mange har du sammen?
5 tror jeg nå.

Akvariedilla
Har de hver sin hule? Hvor stort er karet? Hadde den røtter å gnage på der den gikk? Har de det nå? Hva slags mat har den fått?

Det har god plass og masse steder å gjemme seg. Har ikke talt antall huler men regner med de har nok plass. Karet er 530 L. De hadde røtter før og har røtter nå.

De får litt forskjellig. Plecomin, agurk og squash vanligvis. Erter til tider.

Det var det. Finner ikke noen grunn til att den skalvære så lys. Har aldri sett noen av de andre be SÅ lyse før. Selv om de selvsagt får lyse flekker til tider.

En uke er ikke så lang tid, den er nykommer mens de andre hadde revirer allerede, så gi den mer tid du. Og noen av dem er rett og slett mye lysere enn andre, så ikke vær så bekymret du.
nop. Alle er nye i karet. Og denne har gått fra å være vanlig mørk med fargeskifting til å være nesten hvit.
Hei Siv
Hadde en pleco for mange år siden(da du var barn) som hadde noe lignende.

Etter flytting,stress og dårlig vannkvalitet( viste ikke bedre i de dager) Ble plecoen hvit.
Det viste seg å være noe i veien med slimlaget hans. Etter en stund falt det av i store flak. Den levde et par uker og så døde den.

Kan det være flytting til stort kar\mistet revir som har stresset den?

Håper ikke det er det samme da.

Dette er vel kullbroren til den jeg har, og den er mørk enda.

Stress kan være en faktor. Det skal jeg inrømme. Den hadde det ikke perfekt tidligere. Den gikk sammen ett palett par i en 50 liter. Mulig de har plaget den.

Nå har den fått bedre forhold. Vi får se om den kommer seg eller hvordan det utvikler seg.

Virker ikke som om de har delt seg opp noen faste territorier i storekaret ennå. Vi får se. Den er fremdeles sjef denne her så...
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap