Hjelp til riktig lys
Er det noen som har et forslag på hva slags lysrør jeg burde kjøpe, når jeg har muligheten for bare et rør. Kunne tenkt meg noe som er bra både for fargen til fisken, og bra for plantene. Det er jo et hav og velge mellom, og like mange forskjellige forslag fra de som selger dette.
Bruker idag Sera Daylight. Dette er på 8 timer om dagen, men er ikke helt fornøyd.
Bruker idag Sera Daylight. Dette er på 8 timer om dagen, men er ikke helt fornøyd.
Postet 28.10.06 kl 00:51
Postet 28.10.06 kl 01:16
Tror jeg ville ha økt til 12t pr. dag. Hva med gjødsel? Bunngjødsel har jeg foreløbig bare brukt i to kar, men det er jo anbefalt. Tropicas flytende gjødsel er veldig bra, men inneholder litt lite jern, så man kan nok gjerne tilsette litt ekstra av dette. Om økning av antall timer gir algevekst, så sett inn litt ekstra av hurtigvoksende planter.
Postet 28.10.06 kl 01:40
Jeg kjøpte ferropur eller hva en det heter, det er en type jern i "tannkremtube" som man sprøyter under grusen der hvor plantene er. Etter at jeg hadde i dette, har plantene blitt mye finere. Siden det bare er 3 dager siden, har de ikke voskt noe særlig, men de er ikke hurtigvoksende så det er jo en annen sak
Postet 28.10.06 kl 02:01
Postet 28.10.06 kl 13:50
Riktig lys
Takker dette var til stor hjelp. Tror jeg kommer til og ta bort 60 literen og sette in enda et 160L hjørnekar, og da har jeg mange muligheter med lys. Dette tar helt av kona blir helt oppgitt hehe
Postet 29.10.06 kl 11:34
Postet 29.10.06 kl 11:38