Lykkelig eier av L-134 :)
Var i Tromsø i går og så noen utrolig vakre maller på dyrebutikken på Pyramiden. Det endte med at jeg måtte kjøpe en.
Det var en Peckolita L-134, og vel hjemme søkte jeg på akvaforum etter min nye yndling og fikk kun ett svar, og det var i fiskebasen. Søkte videre etter akvarier med denne fisken, og det var bare 9 - og 3 av disse hadde samme eier!
Føler nå at jeg eier en litt sjelden fisk, og går rundt og er redd for at den ikke liker seg hos meg eller skal dø (uæææ). Vet det er tull, men så er jeg kanskje tullete også
Takknemmelig for å høre om andres erfaring med denne og linker til mer info.
Det var en Peckolita L-134, og vel hjemme søkte jeg på akvaforum etter min nye yndling og fikk kun ett svar, og det var i fiskebasen. Søkte videre etter akvarier med denne fisken, og det var bare 9 - og 3 av disse hadde samme eier!
Føler nå at jeg eier en litt sjelden fisk, og går rundt og er redd for at den ikke liker seg hos meg eller skal dø (uæææ). Vet det er tull, men så er jeg kanskje tullete også
Takknemmelig for å høre om andres erfaring med denne og linker til mer info.
Postet 04.11.06 kl 12:55
Her er en link til Guardians of Catfish, og under artikler ligger informasjon om L134. Dette er enmeget atraktiv, og kanskje den flotteste av pekoltia'ene. Når den i tillegg er relativt enkel å holde og er ganske robust, med en behagelig størrelse, er det ikke rart at den er populær.
Det finnes nok flere enn 3 eier og 9 fisker i Norge.
L 134 spiser det meste og trenger en del proteiner i tillegg til vegitabilsk fôr. Fôrer mine med mygglarver, artemia, oksehjerter, div grønnsaker,malletabeletter av forskjellige slag og rekepellets.
Det finnes nok flere enn 3 eier og 9 fisker i Norge.
L 134 spiser det meste og trenger en del proteiner i tillegg til vegitabilsk fôr. Fôrer mine med mygglarver, artemia, oksehjerter, div grønnsaker,malletabeletter av forskjellige slag og rekepellets.
Postet 04.11.06 kl 15:23
Tusen takk for svar og link. Den er utrolig fin, og jeg er forelsket
Mente at det på akvaforum bare var registrert 9 akvarier med denne fisken. 3 av disse 9 akvariene hadde samme eier. Søkte på akvarier med ancistrus, og det var over 400 registrerte.
Skjønner det er mange fisker i Norge som ikke er registrert i Akvaforum, men denne var ikke særlig utbredt her
Nils VollstadDet finnes nok flere enn 3 eier og 9 fisker i Norge
Mente at det på akvaforum bare var registrert 9 akvarier med denne fisken. 3 av disse 9 akvariene hadde samme eier. Søkte på akvarier med ancistrus, og det var over 400 registrerte.
Skjønner det er mange fisker i Norge som ikke er registrert i Akvaforum, men denne var ikke særlig utbredt her
Postet 04.11.06 kl 16:25
Vi er eier av ett av akvariene med L134 her på AF (du kan se den på mitt registrerte 325 liter). Nydelig malle, og etterhvert som den har blitt varm i trøya ser vi den oftere og oftere i det åpne partiet i karret. Den er nok avhengig av å ha en del gjemmeplasser tilgjengelig for å føle seg trygg. Finner jeg en butikk med fler i, ja da skal vi ha hvertfall en til. Lykke til med den flotte fisken.
Postet 07.11.06 kl 15:46
Takk for lykkeønskninger - og - fine kar du har.
Jeg skal på neste bytur skaffe flere røtter og putte i karet - har de flere fisker igjen, er jeg fristet til å kjøpe en til. Det er den flotteste fisken jeg har!
Har hatt min i 4 dager, og den gjemmer seg for det meste
Jeg har bare lyst å sitte og se på den, men satser på at den også viser seg mer når den får flere gjemmeplasser og blir vant til sitt nye hjem.
Jeg skal på neste bytur skaffe flere røtter og putte i karet - har de flere fisker igjen, er jeg fristet til å kjøpe en til. Det er den flotteste fisken jeg har!
Har hatt min i 4 dager, og den gjemmer seg for det meste
Jeg har bare lyst å sitte og se på den, men satser på at den også viser seg mer når den får flere gjemmeplasser og blir vant til sitt nye hjem.
Postet 07.11.06 kl 16:10
Postet 07.11.06 kl 17:46
Ventet en liten stund etter lyset var gått i går kveld, og slapp oppi et par tabimin. Så satt jeg musestille og stirret i akvariet. Så med en gang ivrig liv i halefinnen hans, så vrikket han seg nærmere og nærmere. Etter en æresrunde rundt i karet, ble jeg så lykkelig at jeg desverre ropte (stille!) på mannen min - det var ikke lurt. Når han kom innen synsvidde for fisken, pilte den vekk igjen.
Måtte tilbake og spionere mer etter en stund.... Den er så flott!
Måtte tilbake og spionere mer etter en stund.... Den er så flott!
Postet 07.11.06 kl 19:19
Postet 07.11.06 kl 20:23
Postet 07.11.06 kl 21:00