Hvite mygglarver - flyter som kork!? Og et spørsmål til:-)

Jeg har jaktet på røde mygglarver i 3 lokale zoobutikker den siste halvannen uka, og alle er tomme. I dag fant jeg èn pakke i en butikk, og det var alt. De hadde ikke svarte mygglarver heller, som jeg også var ute etter. Spedde derfor på med Fina Fiskens hvite mygglarver, og kastet oppi et par ruter i 160 literen da jeg kom hjem.

De eneste som ble kulerunde, sprekkferdige og knapt i stand til å svømme, var guppyene. Coryene fikk jo ingenting, for det elendige fòret fløt jo! Jeg er vant til at de røde synker rett ned så fort det tiner, men ikke disse.

Er det vanlig at hvite mygglarver flyter som kork? I så fall kan jeg jo bare hive det, da 90% av fiskene mine spiser fra bunnen.
Så, er det rett i søpla med det, eller er det noe å gjøre? Tenkte å mose det med noe, kanskje det vil presse ut lufta så det synker..?

Jeg prøvde også å tine noe før jeg puttet det i akvariet, men det fløt fortsatt etter å ha ligget tint en stund i kopp.

Denne løpingen fra butikk til butikk i dagesvis for å forsøke å få tak i frossentfòr er slitsom. Jeg er fristet til å kjøpe på nettet. Bare noen tastetrykk, og så kommer det rett hjem i postkassa.
Jeg har imidlertid åpnet en hel isoporkasse med rødt vann og sørpe en gang, da jeg hadde bestilt røde mygglarver på nettet....
var jeg veldig uheldig den gangen, eller...? Er det noen som pleier å bestille på nett og går det greit? Er det trygt, med tanke på at fòret faktisk tiner opp.... det er jo risikalbelt å fryse det ned igjen etter tining mht bakterier.

Frossenfor rett i postkassa? Det høres ut som en illusjon. Det er vel aquazoo som selger på nettet, er det noen andre lengre? Og de selger vel 100 pakke r i slengen? Da ser jeg for meg slike iskasser som torsken kommer i

Ser ikke helt for meg at nettbutikkene sender noen pakker med myggiser i tørris eller flytende nitrogen beholdere.
når jeg laga oksehjertemiks så blei jeg anbefalt og IKKE bruke røde mygglarver pga: de er farlige for fisken etter de har blitt tina og fryst
biXen
Ser ikke helt for meg at nettbutikkene sender noen pakker med myggiser i tørris eller flytende nitrogen beholdere.

Da tar du feil, for det er det flere som gjør
Og all den stund de faktisk gidder å legge ut sånt i nettbutikken sin, så må det jo bety at det finnes et ganske bra kundegrunnlag (dvs at en god del folk faktisk bestiller slikt på nettet og får det tilsendt)
Hvilke da? De samme som sender rød sørpe? :P
De jeg kommer på i farta, er AquaKarolin i Bodø, AquaZoo i Bergen og AquariusZoo i Sandefjord. Det var sistnevnte jeg bestilte den ovenfornevnte kassen av... alt var tint opp.

Men man trenger jo bare ta en titt i f.eks. danske nettbutikker. De tilbyr også sine nettkunder frossentfòr.
Sist jeg så på Karolin sto det "sendes ikke" på det foret på nettsjappa, og Aquazoo hadde bare store multipakker da. Men det varierer vel med hva de får inn. Den andre hadde jeg ikke hørt om
biXen
Sist jeg så på Karolin sto det "sendes ikke" på det foret på nettsjappa, og Aquazoo hadde bare store multipakker da. Men det varierer vel med hva de får inn. Den andre hadde jeg ikke hørt om :)

Sist jeg så på frossentfòr nettbutikken hennes, så sendte AquaKarolin også Har selv mottatt derfra.

Og AquaZoo har da vitterlig under "Nye produkter i november" helt normale plater med 113 gram frossen artemia til 39 kr....? Har ikke prøvd å bestille hos dem, men det står der jo.

Men, men det er egentlig ingenting å sette i gang en diskusjon om. Jeg har sett, og bestilt, frossentfòr før i to ulike norske nettbutikker, og jeg ser at mange utenlandske så absolutt gjør det også. Så uvanlig som du ville ha det til mener jeg altså at det ikke er

Det opprinnerlige spørsmålet var vel om hvite mygglarver flyter
Har ikke foret mye med disse, de falt heller dårlig i smak når jeg forsøkte dette. Har for den del ikke sett dette i butikkene på flere år heller (å - vi har jo røde mygg....)

De 3-4 brettene jeg foret med, fløt i alle fall ikke. De oppførte seg på samme måte som røde myggisser, med unntak av at ett større antall hanvet på bunnen av karet. Vet ikke helt hva dem har pumpa mygglarvene dine opp med, slik at dem flyter
Kan disse ha tint en gang de også, blitt liggende slik at det er begynt å dannes gass i larvene (nedbryting godt på vei), for så å ha blitt frosset igjen?
Vill tanke, men kaster den på bordet likevel
mona o
Sist jeg så på frossentfòr nettbutikken hennes, så sendte AquaKarolin også:-) Har selv mottatt derfra. Og AquaZoo har da vitterlig under "[URLBLOCK1]" helt normale plater med 113 gram frossen artemia til 39 kr....? Har ikke prøvd å bestille hos dem, men det står der jo. Men, men det er egentlig ingenting å sette i gang en diskusjon om. Jeg har sett, og bestilt, frossentfòr før i to ulike norske nettbutikker, og jeg ser at mange utenlandske så absolutt gjør det også. Så uvanlig som du ville ha det til mener jeg altså at det ikke er ;-)

Ja vi kan legge den død, for sist gang jeg så på AuqaKarolin var det vel innpakningen til frosne røde mygglarvene som gjorde at de ikke sendtes, så det stemmer nok, alt etter hva de får inn.

Og såvidt jeg vet sender Aquazoo alt de har, og de er veldig fleksible, men så må man også betale frakt deretter, noe som er greit for oss som vet hva vi vil ha. Venter på fisk derfra for tiden.

Men det er litt forskjell om du vil bestille myggisser fordi du ikke får tak i, eller fordi du skal spare. Det er jo interessant for alle å vite om det går over nettet. Hvis du kjøper alt butikkene der du bor har skulle en tro de hadde vett til å fylle opp lagrene

Frank: dette var da spørsmål 2, selv om det ble lite spørsmål 1 Mine frysetørka røde myggiser flyter som kork, merkelig hvis frosne skal gjøre dette.
Tilfeldig bekjentskap
© Stefan Sjöberg
Reklame for plussmedlemskap