Rengjøring av stein

Jeg har en forholdsvis stor stein i karet mitt. Den var en gang ganske lys, men nå er den grønn...

Finnes det noen måte å få rengjort denne på, slik at jeg får tilbake dens gamle farge? Skrubbing har jeg prøvd, men det er minimalt jeg får av.

Ta den opp, legg den i klorin natten over. Klorin blandet med vann selvsagt Ta den så opp og børst den kraftig, og skyll den godt. Skyld veldig godt !
Vil ikke klorin trekke inn i en porøs stein da, slik at det kommer rester i karet senere?

Er forresten mange huler og hull i steinen, så jeg er livredd for å ikke få bort alt.
prøvd å koke den, for så å legge den i glovarmt vann i noen dager? det meste organisk går i oppløsning i høye temperaturer.
Hvis det er lavastein så ville jeg latt være ja. Har brukt klorin selv men det på vanlig brynestein og gråstein.
Dragen
prøvd å koke den, for så å legge den i glovarmt vann i noen dager? det meste organisk går i oppløsning i høye temperaturer.

Nei, det er uprøvd.

Tror jeg prøver det før jeg tenker på klorin.

Takk for tips begge to.
Hard stein kan man gi en runde med stålbørste (som ikke har sett x antall båtsider, rustede understell på biler etc) for å fjerne algene med.
Høytrykkspyler fjerner også det meste av alger i en fei.

Klorin dreper algesporene, men fjerner ikke nødvendigvis algene bedre enn vann (vann løser også opp det meste som er dødt, av organisk materiale).
Håvard Støre Andresen
Jeg bruker stålbørste på drill:)

Da er vi to Manuelle verktøy er for unger :p

Er det stor stein, kommer vinkelsliperen med stålbørste fram Det som ikke fjernes av denne, fjernes ikke av noe!
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap