Tips for sending av snegler og planter du har solgt:-)

Jeg vil gjerne tipse om en utrolig enkel og sikker måte å sende akvarieplanter, reker og snegler man selger via annonseforumet her på AF Og det beste av alt; den er gratis

Man bruker rett og slett melkekartonger! Klipp den gjerne ned til ønsket størrelse, brett over kantene og teip igjen. Navn og adresse på mottaker skrives stort og tydelig med sprit-tusj utenpå.

Planter beskyttes mot knusing og brekking av blader pga den stive kartongen i melkepappen, samme med snegler og reker. Man kan f.eks. først legge sneglene i en liten plastpose med littegrann vann i, knyt godt igjen og rull inn i litt isolerende avispapir. Stapp så denne "pakken" ned i melkekartongen, og gjør som beskrevet ovenfor.

Alle har melkekartonger eller juicekartonger i huset, og alle har gamle aviser. Dermed blir emballasjen aldeles gratis, og faktisk MYE bedre enn å sende i disse bobleplast-konvoluttene som ikke beskytter noenting heller i tillegg til at de koster penger.

Jeg har i det siste mottatt både snegler og planter i posten, pakket i melkekartonger, og det har gått aldeles strålende hver gang Når jeg nå kjøper f.eks. planter av andre på annonseforumet, så ber jeg om at de pakkes slik, for da vet jeg at de er hele når de kommer frem. Det var de sjelden før, når jeg mottok planter i bobleplastkonvolutter....
Smart! Får planter som sendes i dag selv og sendte en hastemelding om at det kunne pakkes i melkekartong.

Når jeg tenker over det har jeg faktisk fått reker i melkekartonger og det funket kjempe bra!
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap