varmekabler

JBL ProTemp basis 120

ProTemp basis er varmekabler, som genererer en moderat bunnvarme i akvariet, hvilket er med på å stimulere planteveksten kraftig, idet det sikres en kontinuerlig vanngjennomstrømning ved plantenes røtter.

Tekniske spesifikasjoner:
Volt: 24 volt
Strømforbruk: 10 watt
Lengde, varmekabel: 2 meter.
For akvarier: 50-120 liter

Har kjøpt denne varmekolben til mitt 75l akvarie. Der er det så vidt denne er lang nok til å dekke bunnen (syntes den er i korteste laget)

Men det står at den går i opptil 120l akvarier. dette må da bli alt for lite. denne har 2 meter varme element.

Noen andre som har vært borti denne. er den for liten til 75l eller går dette. Legger den ikke helt ut i kantene på karet og får da akkurat 2 "løkker" fra kortside til kortside
Har den samme i en 96L, (grunnflata er jo ikke så mye større der enn i ditt kar). Helt enig i at den godt kunne hatt lengre varmeledende del.

Men den holder i alle fall fint i mitt kar, selv om jeg var litt skeptisk til å begynne med.
Men bare så det er sagt; du trenger en varmekolbe i tillegg, for å holde varmen stabil, om du da ikke har ett kar som skal være ganske kaldt, eller har det uvanlig varmt innomhus
Men sånn er det med alle varmekabler, de er ikke beregnet for å varme opp hele karet.
Da satser jeg på at det blir bra hos meg å.

Klar over at jeg må ha varmekolbe også.

skal ha sand i karet så valgte å gå for varmekabler under

hvis jeg legger kabelen som dette, er det greit?

De røde linjene er kabel uten varmeelement.
får ikke til å legge inn bildet ser det ut som. kommer opp en side når jeg prøver der det står at siden jeg prøver å få tillgang til har en feil.

prøver på nytt
det gikk vist ikke

men den kabelen som blir gående langs den bakre langsiden og den ene kortsiden for å få begynt å lage "løkker langs bunnen" , jeg må ikke ha varme i denne? bare i de som blir liggende fra front til bakglasset ?

da blir kabelen akkurat lang nok .?

Stemmer, du trenger ikke varme helt inntil bakveggen. Det har ikke jeg heller, kun i sløyfene fra front til bak.
Skjekk at det er rett filformat på bildet du forsøker å poste.
Testet nettopp selv, og det er ikke noe feil i systemet vårt i alle fall
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap