Øyenstikker i akvariet!!

Nå har jeg opplevd det sykeste synes jeg... Har en øyenstikker på ca 4cm flyende rundt mellom dekklokket og vannspeilet!!
Noen som har noen meninger om dette??

Mvh
Thomas
Ganske rart at du ikke har sett denne under vann, de lever lenge som ett kryp i vannet før de tar til vingene.

Selv ville jeg nok klaska den, men det er nå meg Liker dem ikke, og å slippe den ut i kulda, er jo seigpining
Frank Angell
Ganske rart at du ikke har sett denne under vann, de lever lenge som ett kryp i vannet før de tar til vingene. Selv ville jeg nok klaska den, men det er nå meg ;) Liker dem ikke, og å slippe den ut i kulda, er jo seigpining ;)

Godt gjort å ikke se en eventuell larve, ja. De er ganske store! Dessuten ganske så morderiske også. De er skikkelig glupske rovdyr. På den annen side er vel akvariefisk i største laget

Og hvis den ikke har utviklet seg fra larve, hvor skulle den da komme fra? Vi er liksom i desember, så utenfra lyder ikke sannsynlig. På den annen side blomstrer stemorsblomstene mine ute nå, og hvor sannsynlig er det i desember?

Ikke enlig med deg, Frank. Jeg elsker dem! Men, hva skal man gjøre med den, ja? Det ville være seigpining å slippe den ut, og seigpining å beholde den, så avlivning er nok det beste alternativet (Snufs! Tenk at jeg skulle si noe sånt om en øyenstikker!).
har aldri sett noen form for larve eller lignende i akvariet mitt,og jeg ser på akvariet mitt både mye og ofte.. Skulle nesten tro at den trives der den sitter oppå varmekolben min.. Men dere mener at jeg burde avlive den altså?? Hadde vært morsomt og sett hvor svær den kan bli også da...

Thomas

Temperaturen her i Oslo er jo skremmende høy for tiden.
Jeg så en edderkopp spasere over trappa forleden, og har sett fluer de siste dagene.

Ser det dermed ikke som heeeelt usannsynlig at denne kan ha kommet utenfra.
Tror jeg
er det denne type larve jeg fant i akvariet mitt i dag?? en hvit hårete larve på ca 0,5 cm krypende på glasset-... ville ikke ha den der nei..blææ
Toril79
er det denne type larve jeg fant i akvariet mitt i dag?? en hvit hårete larve på ca 0,5 cm krypende på glasset-... ville ikke ha den der nei..blææ

Nei, det var det garantert ikke
En øyenstikker lever 5 år under vann og 5 dager med vinger, så la den leve sine dager i luften!
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap