Strandsand i akvarie

Jeg driver på og lager til et akvarie med innvendig bakgrunn. Og i den annlendingen var jeg inn på hjemmesiden til Bjarne, For og se hvordan han har lakt det til. Og han hadde brukt råsand for og dekke til silikonen.
Tidligere i dag var jeg innom 2 dyrebutikker for og se om de hadde råsand inne, men desverre ingen hadde. Så da tenkte jeg som så hvorfor ikke bruke strand sand.

Er det noe fare med og bruke strandsand for og dekke til silikonen.?

Andreas Bjørvik

Det skal gå helt fint(for ikke å snakke om hvor billig det er). Du bør sjekke hvor mye skjellrester som befinner seg i sanden og dermed hvordan den vil påvirke vannverdiene.
Takk for svar Geir.
Da blir det nokk en tur til stranda i løpet av noen dager (og det gleder jeg meg veldikt til siden det er så ¨fint¨vær her på vestlandet).

Andreas Bjørvik
Hvis du tenker sand fra jærstrendene så er den en del lysere enn rådasand (hvis det var den du mente) men det trenger jo ikke å gjøre noe. Men du får bestilt slik sand på nettet, nytter ikke om det haster såklart.
Jeg tenkte meg en tur til borestranda. Der finner man jo stein og sand. Det er garantert finere med sand enn silikon som viser i akvarie og det kommer til og bli dekket med planter og stein etter hvert, Slik at silikonen som er oppover glasset på sidene ikke viser. Om det er litt sand som viser gjer det ingen ting.
Jeg har tenkt og lage til innvendig filter bak bakgrunnen
Det er jo alltids kjekt å prøve på noe nytt.

Andreas Bjørvik
Det er klart, men sånn sett kunne du bare brukt biltema sanden da. Men da får du ikke en fin tur på forblåste bore stranden
Det er sant men jeg trenger jo ikke mye sand. Gidder ikke å kjøpe 10/20 kg sand. Jeg skal ha Engelsk elvegrus i karet.

Andreas Bjørvik
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap