Frossenfor mengde
I mitt akvarie har jeg 11 glødebåndstetra, 5 SAE og 2 bolivianske sommerfuglciklider. Når jeg forer med RUTO artemia så gir jeg en rute (dvs. knekker en slik dobbelrute) og dette går stort sett unna på et par minutter utenom bittelitt som henger på blader osv. Dette er veldig populært blant alle.
Men når jeg mater med røde mygglarver som SAEene ikke er så begeistra for, så blir det mye til overs som jeg må slamsuge. Noe som kan ses her før jeg fikk gjort det:
Bolivianerene er begeistra for dette, og kunne sikkert spist utav hånda mi hvis jeg kunne tatt i det, MEN, har noen tips på hvordan jeg kan fordele dette foret bedre. Jeg forstår det slik at det ikke er vits å spare på det etter det er tint, men jeg kan ikke bruke brødkniven til å dele ruta i to heller akkurat.
Men når jeg mater med røde mygglarver som SAEene ikke er så begeistra for, så blir det mye til overs som jeg må slamsuge. Noe som kan ses her før jeg fikk gjort det:
Bolivianerene er begeistra for dette, og kunne sikkert spist utav hånda mi hvis jeg kunne tatt i det, MEN, har noen tips på hvordan jeg kan fordele dette foret bedre. Jeg forstår det slik at det ikke er vits å spare på det etter det er tint, men jeg kan ikke bruke brødkniven til å dele ruta i to heller akkurat.
Postet 22.12.06 kl 15:15
Postet 22.12.06 kl 15:24
Postet 22.12.06 kl 15:29
Tang? Kan vel ikke dele det med tang da spretter det alle veier :P
Sant, jeg kan kjøpe en billig kniv, og finne noe billig underlag å dele det på, må jo også holde det fast med noe da. Komplisert :P Hvorfor kunne ikke bare fiskene spist egg og bacon slik Homer mater hummeren sin med
Selve matinga tar jeg med plantetangen så det er ikke noe problem.
Sant, jeg kan kjøpe en billig kniv, og finne noe billig underlag å dele det på, må jo også holde det fast med noe da. Komplisert :P Hvorfor kunne ikke bare fiskene spist egg og bacon slik Homer mater hummeren sin med
Selve matinga tar jeg med plantetangen så det er ikke noe problem.
Postet 22.12.06 kl 15:49
Jeg har kjøpt en sånn billig plast-skjærefjøl på supermarkedet, kostet vel en tier eller noe slikt. Den har jeg på akvarierommet (ikke på kjøkkenet!!), og er kun for fiskefòr-oppdeling. Har merket den med sprit-tusj ("Kun til fiskefòr!") øverst også, så ingen skal ta feil og bruke den til menneskeføde-oppskjæring noengang.
En tapetkniv tjenestegjør som "frossentfòr-opphakker", og oppbevares sammen med fjøla på mitt akvarierom. Jeg vasker det selv i vasken i glovarmt vann og uten såpe, ikke i oppvaskmaskinen sammen med våre ting.
Synes det er greit å kjøpe egne ting til slikt så man slipper å bruke ting og tang som skal anvendes til menneskeføde senere.
En tapetkniv tjenestegjør som "frossentfòr-opphakker", og oppbevares sammen med fjøla på mitt akvarierom. Jeg vasker det selv i vasken i glovarmt vann og uten såpe, ikke i oppvaskmaskinen sammen med våre ting.
Synes det er greit å kjøpe egne ting til slikt så man slipper å bruke ting og tang som skal anvendes til menneskeføde senere.
Postet 22.12.06 kl 16:16
Postet 22.12.06 kl 16:35
Postet 22.12.06 kl 16:54
Endret: 22.12.06 kl 16:56