Dere med stort akvarium

Nå som jeg begynner å bli vant til å ha dette i stuen, synes jeg ikke at min 380-liter er så stor lenger, men for besøkende som ikke har sett dette før sperres øynene opp av størrelsen. Alle synes jo det er utrolig flott da!

Dere andre med store kar .. hvordan reagerte venner og kjente første gang de så det?

Og hva svarer dere på forespørsler om hva herligheten kostet? Jeg svarer som regel bare "penger". ;D
For andre er det vel ubegripelig å bruke så mye penger på slikt (samtidig som det er ubegripelig for meg at noen gidder å kaste bort et par store lapper på en dongeribukse ).
Tja jeg har slutta å se på min 540 liter som stor... vennene mine er av den flegmatiske sorten så de lar seg ikke imponere... Hva prisen angår så vet de at jeg altid lyver om slikt, så de spør ikke. (En uvane jeg har etter åresvis med inkjøp av dykkeutstyr på en tidvis trang økonomi. )

Discusene får den oppmerksomheten de fortjener. Det mest smigrende spørsmålet er om jeg har kjøpt nye, siden de er så mye større enn de var.

Når jeg får det akvariet jeg fortjener, da regner jeg med litt oppmerksomhet.... He he..
240 L
nå har jeg vel helt alminnelig str på karet her.. men, i venneflokken min er jeg den eneste med akvarium.

Så når det kommer folk inn i stuen er det 120cm lange karet det første de går bort til.
Legger dessuten merke til at noen ikke kaster mer enn et blikk bort mens, andre blir sittende en GOD stund å titte på alle fiskene som svømmer rundt. hehe.. At jeg har en stygg(?) og stor sjokolademalle på 10 cm ++ skader heller ikke.
Jeg hadde ikke et stort, men to mellomstore ved siden av hverandre ("skulder mot skulder") i stuen lenge. Det var to helt like 250 litere, som tilsammen var to meter langt. Dette vakte en del oppsikt hos folk som så dem første gangen, men heldigvis er de fleste folk høflige nok til å la være å spørre hva ting koster Jeg har likevel fått noen direkte spørsmål om hva herligheten har kostet, men jeg har bare svart kryptisk noe a la det du har svart; "Penger..."

Det er sant det som sies, at akvarier krymper Det man først synes er så voldsomt stort med en gang man bærer det inn, "krymper" hjemme hos en selv i løpet av få uker! Snart synes man egentlig man kunne tatt i litt mer, for det var jo ikke store greiene likevel...

nytt kar?
jeg vet hva du mener mona..har et 400 l i bakhodet.

Tydeligvis har jeg glemt at jeg flyttet mitt 240 til min nye leilighet forrige uke..hehe.. akkurat da var jeg GLAD for å ikke ha noe større! hehe

det som skremmer meg med å ha et større er flytting og vannlekkasje.. 400 l vann på gulvet.. *grøss*
Husker når jeg fikk 530literen inn i den lille gangen våres. Det var det største akvariet vi alle hadde sett! Den dag i dag er det ikke særlig stort lenger så til og med min far syntes det er litt stusselig iforhold til hva det en gang var. Må nok bli en 900liter Aquastabil før jeg flytter ut og kan ha et VIRKELIG stort akvarie!
Forstår ikke hvordan dere greier å ha slike gigantkar. Jeg har litt vannlekkasje panikk bare for mine 125 og 54 liter kar. Prøver å ha minst mulig ting på gulvet i nærheten osv. Men så er det enda flottere med store kar da, drømmen er vel å ha såpass plass at man nesten kan innrede med et stort kar som en slags vegg. Var på et hotell i London hvor de hadde et Malawi kar inni veggen.
mye enklere med stort
jeg syns det er enklere å stelle og ordne i mitt 240 i forhold til det jeg hadde før på 128.

følter at jeg ikke hadde noe kontroll over sugingen i småkar.

Det er så mye trangere om plassen..
det er en her inne og som har et kar
det er en her inne og som har et kar på over 1000 l (husker ikke helt nøyaktig) inne i veggen.. det er stilig å se på.. men, desverre er det bare et bilde av karet..
Jeg har en 720 liter innebygd i veggen mellom kinoen og kjellerstua. Alle som ser det synes det er kjempefint. Selv syntes jeg det ble så fint at jeg straks bygde et til i veggen på soverommet til minstejenta mi, det ble bare en 64 liter panorama som kommer ut gjennom veggen. Neste prosjekt blir et akvarium mellom kjøkkenet, stua og badet. Dette må jeg bygge selv og det ligger an til å bli ca 600 liter.
Tilfeldig bekjentskap
© Stig Rune Rostad
Reklame for plussmedlemskap