Lyst til å hjelpe meg med sammensetting av fisk ?

Har diverse små kar som jeg har lyst til å omorganisere litt på, men har låst meg litt fast når det gjelder hvilken fisker som skal være i de forskjellige kar.
Så hvis noen gidder hjelpe meg er jeg veldig takknemlig for det
Av kar et det :

1 på ca. 20 liter
1 på ca. 40 liter
1 på 54 liter
1 på 64 liter
1 på 110 liter

Av fisk mm. har jeg:

6 stk. Corydoras Kanei
4 stk. Corydoras Adolfoi ( prøver å få et par stk. til )
Gamlemor C. Burgessi
5 stk. Monte Dourado ( muligens selge)
10 stk. Cherrybarber
Ancistrusyngel
7 stk. Amanoreker
3 stk. Gabonreker
ca. 20-30 Kirsebærreker
6 eplesnegler
Div. Malawiyngel (skal selges)

Fisk jeg har lyst på:

Et par med Apistogramma
En flokk med Iriatherina werneri ,regnbuefisk
? åpen for forslag

På forhånd takk

Hadde vært veldig kjekkt med litt nye impulser og ideer

Vel, det er ikke helt lett å komme med anbefalinger, der det er en del fisk fra før, som kanskje ikke passer helt etter størrelsen på karene.

Slik jeg ser det ut fra oppsettet ditt, ville jeg brukt karene slik (der det er plass, ville jeg selvsagt hatt flere fisk)
20L ville jeg brukt som ett rent rekekar, til kirsebærrekene\ amanoene
40L ville jeg hatt ansistrusyngelen i.
54L ville jeg hatt 2-4 eplesneiler, og en gruppe Iriatherina werneri
60L ville jeg hatt til C. Kanei, og en liten gruppe små Apistoer.
110L bør tildeles Gabonrekene, disse trenger en del plass. Ville også hatt gruppen med C. Adolfoi.

Resten har jeg ikke plassert noen steder. Malawi-yngelen ville jeg uten tvil solgt, ingen av disse karene er passe til voksne malawier (med noen få unntak)
Takk for svaret

Kirsebærrekene går nå i 20 literen og der får de vel gå videre og tenker jeg.Ikke så mye annet som kan gå der utenom yngel kanske.

Ang. ancitrusyngelen så synes jeg det er litt kjedelig å bare bruke det som yngelkar . Karene mine har stort sett de siste årene vært til oppdrettskar så nå har jeg litt lyst til å ha annet enn det.
Men det er jo ikke så stort så...

Er det noe annet en kan ha sammen med Iriatherina werneri ,eller bør de gå alene?

60 literen høres veldig grei ut

Det gjør også 110 literen,men hva mer kan jeg ha der sammen med disse?
Er veldig usikker på hva som kan gå sammen med Gabonene. hittil har de bare gått sammen med Amanorekene.

Malawiyngelen (1.5 -2 cm) skal selvfølgelig ikke bo der,de skal selges når de blir litt større.

Så da er det altså Monte douradoene som ikke får plass ?
Tør ikke la de går i Malawi (375l)eller Tanganyikakaret(190l) ,det blir nok for tøft for de.
Så da bør jeg nok selge de.
Har egentlig vært klar over det,men har utsatt lengst mulig å i helt ville erkjenne det.Det er jo så kjempefine :9
Tilfeldig bekjentskap
© Akvafil
Reklame for plussmedlemskap