Mopanirøtter

Har gått til innkjøp av to Mopanirøtter. har skylt dem grundig og det så ut som fargestoffet forsvant ganske bra. Satte dem i tanken og nå er vannet brunt. Er lens for vannprøver(bestilte på Webzoo for over en uke siden). Kan dette påvirke ph mye? Det er skikkelig brunt.
Røtter slutter ikke å farge av, av at man skyller dem Røttene vil farge av i mange uker, normalt sett. De fleste farger litt av hele tiden de er i vannet, men ikke like kraftig som når de er nye.

Om du har aldri så mange tester tilgjengelig, får du nok ikke utslag på disse på grunn av røttene. Brunfargen er forøvrig naturlig for mange av artene i våre akvarier, mye mer naturlig en det krystallklare vannet vi har i springen

Om fargen plager deg mye, kan du rett å slett bytte litt vann, så tynner du denne ut Hjelper ikke lange tiden, men du blir kanskje happy akkurat der og da
Mopanirøtter, jbl tester
Liker godt brunfargen jeg men den er så intens at jeg knapt ser bakveggen (50 cm dypt) Har hørt noe om at ph kan bli lavere av røtter og det er det siste jeg trenger da kranvannet mitt er knapt 6 i ph. Dette basert på stripstester som jeg har hørt ikke nødvendigvis er så veldig til å stole på. Venter derfor på leveranse fra Webzoo men har ikke engang fått ordrebekreftelse fra dem. Har ikke handlet hos disse før så jeg er rimelig spent på om varene kommer. Har bestilt JBL tester, er disse bra?
Røtter kan senke Ph, stemmer det. Har selv temmelig dårlig erfaring med at de har spesielt gode egenskaper til nettopp dette, forsøkte faktisk å bruke nye røtter til å senke Ph i noen kar, uten spesielt merkbart resultat.

Med Ph 6 i krana, er trolig Kh meget lav, og da skal det egentlig ikke mye til før Ph jodler seg nedover skalaen.

Teststripsene er noe møkk, disse skulle rett å slett ikke vært i salg. Driver å tester ut eSHa sine nå, regner med å få publisert en produktomtale i helga. Disse er så unøyaktige som en klokke uten batteri; viser kun rett ved spesielle anledninger Ser også ut til at alle "produsentene" av strips handler disse inn fra ekstern produsent, klistrer på lapp med egen logo, og putter i egne esker. Er litt rart at alle testene har identiske fargeskalaer....
Jeg ville ikke stolt noe på at den verdien du måler er rett.

Når det gjelder testene fra JBL, er jeg meget overrasket over kvaliteten på disse. Lette å bruke, spesielt det at det følger med 5ml sprøyte til de fleste tester.
De er nøyaktige, mer nøyaktig enn Tetra, og lettere å lese av.
I tillegg leveres det refill til alle (tror jeg i alle fall) JBL-tester.
Her sparer man penger, om man har resten fra før av, og man sparer også miljøet for masse søppel
Hva med Webzoo? kjenner du til deres leveringsdyktighet? sorry for avsporingen
Har gode erfaringer med Webzoo, har med ett unntak (som igjen trygt kan forsvares), fått varene mine, raskt og effektivt.
Eneste nettbutikken jeg har bedre forhold til er Tropefisk, her er rask levering og god service garantert Tropefisk leverer også JBL-tester (tror det er Tropefisk og Webzoo som har mest av disse testene. Merk: Tror )
Tilfeldig bekjentskap
© Kim Kasnes
Reklame for plussmedlemskap