Verdens største sylinderakvarium

http://fogonazos.blogspot.com/2007/01/aquadom-worlds-largest-cylindrical.html

VIL HA!

900 000 liter vann!
2600 fisk, 56 arter!
13 millioner euros.
Det kuleste med hele greia, var etter min mening, heisen som går gjennom karet. Tro om jeg ville trykket på en vis rød knapp....

Men skulle jeg ha tett på en million liter vann å rutte med, ville jeg nok gått for noe mer firkanta, som ikke ruver 25 meter over bakken. Ser mer for meg, en kjeller fullstendig ommbygget til ett digert akvarie, og glassgulv i etasjen over. Tenk å ligge der å studere fiskene på den måten!
Men om en mill liter skulle fylles i en kjeller, snakker vi jo om kjeller med høyde på 4 meter, lengde på 25 meter, og bredde på 10 meter.... 250m2 og 4 meters takhøyde er vel ikke akkurat vanlig
Da tenker vi nogenlunde likt

Når den tid kommer at jeg bygger hus,er kjellerdelen bestemt til å bli det beste med hele huset.

Om man tenker offentlig akvarier,som f.eks Atlanterhavsparken i Ålesund eller akvariet i bergen...man går bortover ganger og ser masse flotte store akvarier i veggen. Der har du dithen jeg vil.

Ha mulighet til å kunne vandre fra amazonas,til afrika og videre til asia.

Og kanskje lage det største selskapsakvariet Norge har sett :P

Skjønt dette er på drømmestadiet enda,men kommer til å bli realisert til en viss grad minimum. Hvertfall et stort akvarium i veggen skal jeg ha,bygge hele greia selv og den skal ha et hittil ukjent litermål men det må bli 5 sifret

Inntil da så får jeg bare skaffe meg mest mulig erfaring,synes AF er en uvurderlig informasjonskilde der jeg kan lese meg frem til det meste,og når feriepengene kommer så avanserer jeg fra 160 liter til et 450 liters JUWEL VISION
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap