Hva skal svømme her?
Driver å setter opp et 28L kar med korke bark i hele bakgunnen + litt i bunden, hadde tenkt å "kle" barken med Java mose.
Har laget et "filte hjørne" som skal fylles med oppskåret filtermatte, og en fiterpose med torv.
Det kommer også noen røtter på kryss og tvers, kledd med java mose.
Føler meg MEGET belest nå, men skulle gjerne hadd andres direkte meninger
om hvilke fisk jeg skall putte i...
Tetra + palett par?
Har laget et "filte hjørne" som skal fylles med oppskåret filtermatte, og en fiterpose med torv.
Det kommer også noen røtter på kryss og tvers, kledd med java mose.
Føler meg MEGET belest nå, men skulle gjerne hadd andres direkte meninger
om hvilke fisk jeg skall putte i...
Tetra + palett par?
Postet 09.02.07 kl 01:15
Endret: 09.02.07 kl 01:17
Postet 09.02.07 kl 07:53
Postet 09.02.07 kl 08:03
Endret: 09.02.07 kl 08:04
Postet 09.02.07 kl 09:31
Inaktiv bruker
Kar på den størrelsen egner seg vel ikke til så mye annet enn reker/snegler.
/jan
/jan
Postet 09.02.07 kl 09:37
Takk, takk!
Tusen takk for svarene.
Hadde egentlig håpet på få et par av noe slag oppi :P, men reker + ett eller annet høres også fint ut...
Hadde egentlig håpet på få et par av noe slag oppi :P, men reker + ett eller annet høres også fint ut...
Postet 09.02.07 kl 22:30
Postet 10.02.07 kl 17:59
Postet 10.02.07 kl 19:58
Postet 10.02.07 kl 22:52
Postet 10.02.07 kl 23:03
Postet 11.02.07 kl 00:34
Postet 11.02.07 kl 12:51
Er ikke helt sikker på hvilken type det er, er på leter'n i fiskebasen nå... Dama i butikken, som tydelivis ikke hadde peil... Sa at det var Epiplatys dageti monroviae, men det er det IKKE! Denn mista litt farge på vei hjem, men begynner å komme tilbake nå...
Den har allefall røde prikker, så jeg har ett par typer å velge i
Skal nokk klare å finne ut hvilken fisk det er.
Ang. Bilder så skal jeg prøve å få opp noen i morgen... dama har digi camen med på morsdag
Den har allefall røde prikker, så jeg har ett par typer å velge i
Skal nokk klare å finne ut hvilken fisk det er.
Ang. Bilder så skal jeg prøve å få opp noen i morgen... dama har digi camen med på morsdag
Postet 11.02.07 kl 13:13
Postet 11.02.07 kl 18:21
Har løyet:p
Det er ikke et 28l det er 40l, ikke at det blir så mye større av den grunn
Skulle lage bord til det i dag, å målte det...
Fikk det av svigers som en 28l, (rester fra dyrebutikken hennes)
Hadde ikke vett til å måle det før i dag...
PS! Stol aldri på svigermor:o)
Skulle lage bord til det i dag, å målte det...
Fikk det av svigers som en 28l, (rester fra dyrebutikken hennes)
Hadde ikke vett til å måle det før i dag...
PS! Stol aldri på svigermor:o)
Postet 12.02.07 kl 21:18
Postet 14.02.07 kl 18:37
Sebra, næsh...
tror ikke sebran vil ha det serlig bra der.
Hadde det sammen juvelciklider, og depsey i et 120l kar for noen år siden...
Tror jeg går for noe smått, eller et par som kan avle i det...
Killiene tror jeg enten avler i dette karet eller dør(pga kort leve alder).
Er jeg heldig så er jeg ferdig med en hjemmelaget 20l (Glass bare i front)før de takker for seg
Vet ikke helt hva, men jeg skulle så gjerne fått pakket i kun en art, som kan avle i karet + reker, snegler, og en otto el.... TIPS?
Hadde det sammen juvelciklider, og depsey i et 120l kar for noen år siden...
Tror jeg går for noe smått, eller et par som kan avle i det...
Killiene tror jeg enten avler i dette karet eller dør(pga kort leve alder).
Er jeg heldig så er jeg ferdig med en hjemmelaget 20l (Glass bare i front)før de takker for seg
Vet ikke helt hva, men jeg skulle så gjerne fått pakket i kun en art, som kan avle i karet + reker, snegler, og en otto el.... TIPS?
Postet 14.02.07 kl 22:20
Postet 14.02.07 kl 23:02
Endret: 14.02.07 kl 23:07
Hei Karl-Marius!
Ville bare si at jeg IKKE anbefaler deg å kjøpe en otto, disse er stimfisk, og jeg har 3 av dem. Og det er også for lite... de trives ikke så veldig godt, og jeg har tenkt å flytte dem til noen som har andre ottoer..
Jeg kommer ikke på så mange andre bedre forslag enn det som er blitt foreslått allerede, men ja, guppy ville sikkert blitt fint, og de får jo unger så det popper... lykke til med karet
Ville bare si at jeg IKKE anbefaler deg å kjøpe en otto, disse er stimfisk, og jeg har 3 av dem. Og det er også for lite... de trives ikke så veldig godt, og jeg har tenkt å flytte dem til noen som har andre ottoer..
Jeg kommer ikke på så mange andre bedre forslag enn det som er blitt foreslått allerede, men ja, guppy ville sikkert blitt fint, og de får jo unger så det popper... lykke til med karet
Postet 16.02.07 kl 10:52
Elskovs kar!
Otto'n har nok en plan
Han sa til meg at når jeg er fornøyd med "kick off" veksten av java mosen og riccia'n, og bytter ut 2x18W armaturet med noe svakere lys (kompakt rør)
Da skulle han flytte til 90 liter'n sammen noen kompiser i fra sør...
Det er bare en midlertidig løsning...
Da så mye lys, i et så lite kar skaper rimelig gode forhold til alger....
Rasboraene har nå flyttet til en kompis, å det er kun et par av: Aphyosemion australe (Lyrehale Killi) sammen med otto....
Å dette fåreløbig er et killikar.
Det er jo innredet sånn at man kan sette både paletter og dverg ciklider, kun for å avle deretter flytte de tilbake til "hovedkar"
Altså et elskovs kar
Han sa til meg at når jeg er fornøyd med "kick off" veksten av java mosen og riccia'n, og bytter ut 2x18W armaturet med noe svakere lys (kompakt rør)
Da skulle han flytte til 90 liter'n sammen noen kompiser i fra sør...
Det er bare en midlertidig løsning...
Da så mye lys, i et så lite kar skaper rimelig gode forhold til alger....
Rasboraene har nå flyttet til en kompis, å det er kun et par av: Aphyosemion australe (Lyrehale Killi) sammen med otto....
Å dette fåreløbig er et killikar.
Det er jo innredet sånn at man kan sette både paletter og dverg ciklider, kun for å avle deretter flytte de tilbake til "hovedkar"
Altså et elskovs kar
Postet 16.02.07 kl 13:13
Endret: 16.02.07 kl 13:15