Ehsa optima legger seg som en hinne oppå vannet....

Hei. Problemet er som i tittelen. Har nettopp begynt å bruke Ehsa optima.... Etter at jeg har dryppet med dette, så legger det seg som en hinne i enden av karet.

Jeg er sikker på at det ikke er en proteinhinne, for jeg har ikke dette til vanlig. Jeg byttet 40% av vannmengden i går, så vannkvaliteten burde være bra.
(Hittil har jeg følt det best å bytte ukentlig i dette karet.)
Ehsa optima er også ganske klumpete, skal den være sånn?

Bruker forøvrig også JBL biotopol (nesten som aquasafe, bare at det inneholder aloe og b-vitamin også).

er ikke sikkerpå hva som skjer i vannet, men hvis du har ett feit for så kan det legge seg som en hinne på vannet det skjedde på meg da jeg matet baby guppyene med babyfor, babyfor er jo så feit så de skal vokse..
Det er helt sikkert en grunn på dette så hvis du ikke er sikker på om dette er ehsa optima så prøv og skift produkt for og se om det skjer endring.
Jo, jeg er sikker på at dette er Ehsa Optima som legger seg som en hinne... Bare lurer på om den skal være sånn?
Nei, det må være noe galt med flasken du har. Den er slett ikke klumpete. Den er som farget vann.

Har du forsøkt å riste flasken både vel og lenge med korken på?
Sjekk også gyldighetsdatoen.

Jeg synes det hørtes muffens ut med klumpete Optima.... du burde bytte den der du kjøpte den og få den ny.
Tviler...Er det ikke vitaminer som skal løse seg i vannet da? Kanskje den reagerer med JBL biotopol?

Hvor er klumpene da? I vannet eller flasken? (Vet ikke helt hva den er i, har kun medisinen fra eSHa).
Ser at innholdet i flasken er klumpete, ja.
Mulig hinnen er en reaksjon med biotopol. Men hinnen er der kun etter bruk av Ehsa optima. Ikke når jeg bare bruker biotopol...
Da er det sikkert noe muffens med optimaen... Tviler sterkt på at der skal være klumper i.

Står der noe om at den ikke skal blandes med vannforbedringsmiddel?
Det må jeg sjekke :/
Datoen er iallefall fin.... 2011...
Det er ingen informasjon som tilsier at den ikke skal brukes sammen med vannforbedringsmidler...
Mulig det blir smør på flesk likevel... Får prøve å kutte ut biotopol ved neste vannbytte...
Det høres veldig feil ut at det er klumper i vitaminene. Så her må det være noe feil med varen. Er dette nyinnkjøpt? I så fall ville jeg ha klagd.
Om der ikke står noe om at det ikke skal blandest, er det jo bare å fortsette med begge... Er det første gang du bruker de vitaminene?
Bytt til en klumpfri flaske så blir det sikkert bra Flytende vitaminer til fisk med klumper i, skurrer kraftig.
Ja, vitaminene er helt nye. Det vil si at det er andre gang jeg bruker dem. Hinnen oppsto første gangen også, men koblet det ikke før jeg opplevde det igjen...
Har brukt såpass mye av denne selv, at jeg kan garantere at denne skal være uten klumper Så her har noe gått skikkelig galt, enten under transport, eller produksjon. Vet ikke hvordan denne oppfører seg ved frysing, det er jo mye som blir snodig av det.

Jeg ville i alle fall ikke brukt denne selv, om du reklamerer på denne, eller om du bare kaster den, det er jo helt opp til deg
Har du fått en ny flaske, Aggi? Bedret det seg?
Tilfeldig bekjentskap
© Tor Bristol
Reklame for plussmedlemskap