Plecoen min er 35cm :D

Jeg målte Plecoen min da han sto opp mot glasset, han er 35 cm. Det syns jeg er litt morsomt, siden han var ca. 7 cm da jeg kjøpte han.

Da jeg var på Gran Canaria i begynnelsen av desember, var jeg på Palmitos Park, der hadde de en Pleco som var KJEEEMPE stor, tror faktisk den var over 50 cm :S Men det går vel ikke ann? Eller?
Glemte å legge ved et bilde av Plecoen min. Legge også er bilde med begge Plecoene mine, den minste er ca. 27cm.

Glasset var ikke så rent da jeg tok bildene :P
Hehe... Gibbiceps Plecoen kan bli 50cm + -
Joda, de vokser som ugress de fiskene Kjenner selv til dette med forvokste plecoer

Hvor stort kar er det disse går i?
Frank Angell
Joda, de vokser som ugress de fiskene ;) Kjenner selv til dette med forvokste plecoer ;) Hvor stort kar er det disse går i?

Mener du mine? Mine går i et 375 l. tror jeg.
Det står 380 l. i profilen min, men tror det er 375 l.
Da er nok smertegrensen for hva de vil vekse for lengst nådd Du trenger større kar, du også :p
Jeg vet at dere sier at fiskene ikke kan vokse etter størrelsen på akvariet, men mine gjør faktisk det. De har gjort det siden de var små. Jeg syns også det er rart, men de gjør det.

Jeg har ikke råd til nytt akvarie, som er enda større. :P
Er ikke de veeeldig dyre?

Men det står jo at de tenger bare 375 l....
Fiskeelsker!
Jeg vet at dere sier at fiskene ikke kan vokse etter størrelsen på akvariet, men mine gjør faktisk det. De har gjort det siden de var små. Jeg syns også det er rart, men de gjør det.

Må bare påpeke at de ikke tilpasser seg størrelsen til akvariet... Tro meg, jeg er et levende eksempel på den feilen :P
Men mine gjør det.. :P Hehe..!

Men det står jo i fiskebasen, at de trenger bare 375 l.
Du har tre gidigne fisker, som hver blir 50 cm lange, i en 380 liter. Det er for liten plass for så store fisker, for at de skal trives! Blir som å stappe tre kjemper inn i et bøttekott :P

ps: de tilpasser seg ikke størrelsen på karet!
Jaja.. Men nå har jeg ikke råd uansett.. Men de vokser jo ikke så kjempe fort da..
At det står at den bare trenger 375L, er vel litt feil. De fleste Plecoer stanser veksten på grunn av for små forhold, men dette er jo nesten å frarøve de muligheten til å bli så store som de er skapt for å bli.

Har man kun en pleco, og lite innredning som hindrer den i å svømme, ja da kan en 375L være tilstrekkelig.
Som selskapskar, med masser av annen fisk\ planter og annet som påvirker, er 375L i mine øyne, alt for lite.
Om jeg ikke hadde ett evindelig pengeproblem, ville jeg nok tilbydt plecoen min ett kar på 4m, slik at den kunne tumle imellom, slik den er skapt for å gjøre
Jeg vil jo gjerne ha disse fiskene, så jeg får vel bare spare :P
Fiskeelsker!
Jeg vil jo gjerne ha disse fiskene, så jeg får vel bare spare :P

Da er vi to i samme bås :p
Det at fisker vokser seg etter akvariet er jeg enig
MEN om de trives 100% i et mindre kar enn det dem helst skal er ikke sikkert.

Har selv en ca 5 år gammel Ancistrus som gikk i en 80liter før, gikk ca 2 år i en 180l men vokste ikke mer, så den hadde vokst seg ferdig i 80literen.(Den er ikke så svær som andre huer jeg har sett.)
Hvis du mener Ancistrus sp. ´oppdrettvariant´, så blir ikke de så store, de kan bli 16 cm. tror jeg.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap