Har tenkt å kjøpe meg nytt akvarie. Hvor stort syns dere jeg skal kjøpe?

Har tenkt å kjøpe meg nytt akvarie. Hvor stort syns dere jeg skal kjøpe?

Jeg har sett på det her.

Men er ikke helt sikker, hva syns dere?

Hvordan får jeg skrevet her istedenfor alle de der bokstavene/tallene, på en lenke liksom? :P
Fiskeelsker!
Hvordan får jeg skrevet [I]her[/I] istedenfor alle de der bokstavene/tallene, på en lenke liksom? :P

Du skriver det du vil linken skal hete mellom de to tagene som heter URL med klammer rundt. Den første av dem har linken.
Kjøp så stort som du har plass til, og som lommeboken og gulvet ditt kan tåle
Du får større frihet til å velge fisk dersom du kjøper stort, og man blir fort smittet av "litersyken" her
Jeg har i allefall plass og råd :P

Veldig morsomt med store stimer av fisker, har tenk på Neontetra eller Kardinaltetra.

Men jeg har sett sånne helt lyse blå neontetra i en bok, er de vanskelig å få tak i? :P
Inaktiv bruker
Hvordan er det med frakt og sånt når man bestiller akvarier over nett? Blir det dyrt?
Tror fraktinfo står på nettsidene...
Kjøp så stort du har plass til å sette fra deg, og har råd til å kjøpe. Husk at jo større kar, jo grovere utstyr, og jo mer penger går med til annet en bare glassbalja

Når det gjelder frakt, er dette forskjell fra firma til firma, og også hvor i landet det skal ende opp.
Har selv for mange år siden bestilt 375litern fra Webzoo, ennå mens frakta var overkommelig. I dag er det helt uaktuelt å betale så mye for frakt - da bestiller jeg heller fra Danmark. Frakta blir da lavere selv om jeg går opp noen størrelser på karet, i tillegg til at prisen faller drastisk Vinn-vinn kalles det
Kan du si noe om hvor du har handlet og hva prisen blir totalt på import av et kar.
Har tenkt å skaffe et par kar til i løpet av kort tid.

Jeg så på dette akvariet,
men hva mener de med: Pris: NOK 1,459,75 (Ex.DK-moms)?

Linken funka ikke her, så jeg legger ved denne: http://www.akvarieudstyr.dk/database/vis_produkter.asp?ProduktID=15896 hvis den ikke funker hos dere også.
Klippet fra handlevogn;

Antal Produktnavn stk. pris Pris ialt
1 stk. AquaEl sæt1 240 liter NOK 1,459,75 (Ex.DK-moms) NOK 1,459,75 (Ex.DK-moms)

Forsendelse: NOK 784,25 (Ex.DK-moms)
Pris ialt excl. dansk moms NOK 2,244,00 (Ex.DK-moms)

Prisen 2244 ganges enkelt med 1,25, så har du kjøpesum inkl frakt.
I tillegg kommer 180.- (mener jeg det var) i fortollingsavgift.
Kalkulatoren min sier da; 2985.-

For å sammenligne med Webzoo;
Karet koster 2538.-
Frakt til meg (som sikkert er dyrere en til de fleste av dere) 1000.-
Sum 3538.-

Men det er nok mer å spare om det er ett ennå større kar som skal i hus.
F.eks en 720L akvastabil koster i danmark ca 3300 DKK, eller 3630 norske blanke. Frakta fra de fleste butikker ligger på ca 1500.-, noe som er betydelig lavere enn om jeg bestiller fra innlandet.

Er det billigere å kjøpe fra Danmark enn fra Norge?
Fiskeelsker!
Er det billigere å kjøpe fra Danmark enn fra Norge?

Svært ofte vil svaret være; Jepp Danskene er gode på det med å presse ned prisene. Regner selv med å bestille 720litern fra Danmark, om jeg da ikke får en særdeles hyggelig deal her til lands
Tips angående fraktpriser
Jeg fant denne tråden da jeg er på utkikk etter nytt akvarie og vurderte å bestille
fra danmark. La et 240 liters i handlekurven og da kom det opp nesten 800,- i frakt.
Ganget totalen med 1.25 og fikk en total på kr. 4500,-

For sikkerhetsskyld tok jeg kontakt med butikken, og spurte om jeg hadde regnet riktig.
Må si jeg fikk litt sjokk når svaret kom, og de sa at frakten til Tromsø koster 3450,- (!)
Gla jeg sjekket grundig opp og ikke bare bestilte med en gang.
På alle nettbutikker i Danmark som jeg har brukt har en reservasjon, de sender ikke akvarier, lystopper og bord. Men nå er det noen som allikevel sender akvarier, bl a cichlidecentret, og det er flere som har kjøpt akvarier fra dem her i Tromsø. Vi bor ikke akkurat i verdens navle og frakt hit er dyrt, men denne butikken har sent for 1500 DK tidligere. Som beskrevet i flere andre tråder er det nødvendigvis ikke rimeligere å kjøpe selve akvariet på nettbutikker. Har flere ganger fått selve akvariet rimeligere hos lokal forhandler enn på nettet. Men utstyr, møbel, filter og lystopper er av og til mye rimeligere å bestille på nett, og da ofte fra Danmark og / eller Tyskland. Men det er lurt å holde totalpris opp mot hva man måtte betale for tilsvarende her hjemme. Fraktpris og gebyrer kan fort bli en stor prosentandel av totalbeløpet.

Min erfaring er at du enten må holde deg under 200 kr grensen eller handle for noen tusen for at det skal lønne seg.
Jeg bestilte et 160 liters Aqualine akvarium med lysarmatur fra Danmark for snart to år siden. Det var gjennom den danske nettbutikken www.akvarieudstyr.dk. Det var ikke noe problem for dem å sende.

Så kom akvariet og jeg plasserte det i stuen der det skulle stå. Fyllte det med vann, og alt så bra ut. Noen timer senere gikk jeg og la meg....
Morgenen etter når vekkerklokka ringte, tasset jeg gjennom en tussmørk stue på vei til badet og da sa det *plask plask*... jeg tråkket i vann.
Jeg kom for sent på jobb den dagen, jeg tørket vann til den store gullmedaljen. Håpet at jeg rakk å tørke opp alt før mannen min skulle stå opp og dra på jobb....

Heldigvis hadde ikke alt vannet lekket ut, men noen liter var det. Vannet i karet hadde sunket noen cm. Lekkasjen var liten, så det sildret og dryppet jevnt og trutt. Det fosset ikke heldigvis

Jeg sendte email med bilde til Akvarieudstyr i Danmark, og de ble helt fra seg og beklaget så mye. De skulle straks sende et nytt akvarium. "Hva du gjør med det gamle, spiller ingen rolle. Reparer det, kast det eller selg det" skrev de. Så jeg smurte meg med tålmodighet og regnet med at det ville ta et par-tre uker før det nye kom.

To dager etterpå, ringte det plutselig på døra. Jeg åpnet og der stod spedisjonsfyren med et akvarium i pakke ved siden av seg og en lastebil parkert i gata! To dager! Har aldri møtt maken til service! Det tok to dager å få et nytt akvarium helt fra Danmark som erstatning for det som var lekk

Jeg forsøkte å silikonere det gamle. To ganger. Men vannet sildret og rant ut av det likevel, så jeg solgte det billig som reparasjonsobjekt.

Det nye jeg fikk i erstatning står på akvarierommet og har vært i drift siden jeg fikk det Men dyrt var det, et så lite akvarium er ikke lønnsomt å bestille fra utlandet. Det må være stort, og det må være mye du skal handle dersom frakten skal lønne seg.

Dessverre husker jeg ikke hva akvariet og frakt kom på totalt lenger....
Tilfeldig bekjentskap
© carinoza
Reklame for plussmedlemskap