Sammenligning av nettbutikker

Her er ett lite regnestykke på lik eller tilsvarende varer i forskjellige nettbutikker:

Webzoo:
5 JBL Proflow Clear 470.00
1 Eheim 2028 Pro II Spesial Edtion 1,938.00
2 Tronic varmekolbe 100 Watt 394.00
1 Tronic varmekolbe 200 Watt 197.00
Sum 2999.00
Fraktkostnad 0.00
Totalt 2999.00
Frakten er gratis om du bestiller for over 2000 kr.

Tropefisk:
1 Eheim Professional II 2028 Edition 2.199,00
5 JBL Proflow Clear 585,00
1 Tetratec varmekolbe. 200w 266,00
2 Tetratec varmekolbe. 100w 396,00
Total 3.446,00 NOK
Pluss 200 kr i frakt. Pluss 60 kr om man velger å få varene i oppkrav, dersom man forhåndsbetaler eller bruker visa o.l slipper man de 60 kr

Akvasia:
Eheim Utvendig filter 2028 Proff II til 600 liter 1 990,00
Filtermateriale:Eheim ehfisubstrat pro 2 liter 249,00
Filtermateriale Eheim ehfimech 1 liter 65,00
TetraTec 200 watt Varmekolbe 199,00
TetraTec 100 watt Varmekolbe 189,00
Sum 2881 kr
De hadde ikke JBL proflow og der i motsetning til de to andre nettbutikkene måtte en bestille filtermedia i tillegg til eheim filteret. Sammenligningen blir ikke helt bra når de mangler noen av varene, men hadde de hatt Proflow hadde summen blitt høyest tenker jeg.
Porto der 95 om du bet med visa o.l 130 om du vil ha det i oppkrav.

Mye forskjell her. Men det er vel som med alt. Noe er på tilbud ett sted og ikke ett annet. Men det lønner seg hvertfall å surfe for å finne de beste tilbudene. Jeg kunne nok sjekket flere plasser også i nærbutikken, men dette var bare en helt uhøytidlig sammenligning av varer jeg er på utkikk etter
Hvis man handler for over 2000 kr. på Webzoo, får man frakt gratis da? :O
Så kult
Jeg synes webzoo ligger merkbart lavere i pris på de fleste varer bestandig jeg. Rask levering har de også.
Aquamanias har også gode priser. Og de skaffer også ting som ikke står på websidene deres.
Aquamanias er å anbefale på det aller varmeste. Herr Amundsen er svært hyggelig. Han tar seg tid til kundene og skaffer det meste fort, samtidig som han holder kundene sine underrettet om hva som skjer i prosessen. Dette er det ikke mange andre som kan skryte av
Må bare få skytt inn dette: Jeg er veldig glad i å handle på tropefisk for de har en kjempefin service. Bare så det er sagt.

Aquamanias skal prøves en dag. Vet ikke helt hvorfor jeg ikke tok de med i sammenligningen
Selvsagt vil det alltid være noe differanse i prismarkedet.
For å ta Norges nettbutikker som ett eksempel;
Webzoo var tidlig ute, og fikk derfor en kanonstart i forhold til de butikkene som er kommet senere. Både kundemasse, og kapital har fått mulighet til å bygge seg opp.
Dette har igjen ført til mulighet for å utvide lokalitetene, slik at det faktisk er mulig å kjøpe inn varer i større kvanta, og dermed få ennå bedre priser.

Så her ligger mye av grunnen til at Webzoo er billigere enn de fleste andre; de kan forhandle om kvanta og pris, uten å gå personlig konk\ fa filtre i senga :p

Selv handler jeg mest hos Tropefisk. Grunnen er at de fleste varer jeg etterspør er å finne i denne butikken, i tillegg til en eksemplarisk service. Men selvsagt blir jeg å handle ett og annet på Webzoo, Aquamanias, Karolin og Aquazoo også i fremtiden Alle disse har enkelte fordeler andre butikker ikke har
Er det ikke tropefisk som skal være så billig?.. Jeg har vært nede hos han Tor som driver tropefisk, og han sa han var en av de billigste nettbutikkene.. men jeg synes da han er en av de dyreste.
Sindre Dybvik
Aquamanias er å anbefale på det aller varmeste. Herr Amundsen er svært hyggelig. Han tar seg tid til kundene og skaffer det meste fort, samtidig som han holder kundene sine underrettet om hva som skjer i prosessen. Dette er det ikke mange andre som kan skryte av:)

Ja, servicen der i huset, er helt upåklagelig. Dessverre vet han også hvordan han skal greie å friste meg over evne... ;-D
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap