Varmekolbe i tarrarie?

Litt OT.

Kan jeg bruke en varmekolbe uten at den ligger i vann, og kommer den til å ha noen effekt?

Mvh. KES
Nei det vil ikke ha noen effekt i det hele tatt.. Den vil bare bli altfor varm og enten skru seg selv av (mer high tec kolber skrur seg av istedenfor å knuse)

Mens de fleste vil gjøre det jeg nevnte.. Nemlig knuse av varmen!
Den vil selvfølgelig ha effekt. Hvis du klarer å det tett nok i terrariet og endel luftfuktighet så er det ikke noe problem.
Hvis terrariet er kjempestort vil den bli altfor varm og knuse/skru seg av.
I ett lite terrarie fungerer det. Eventuelt kan du lage en liten dam som kolben ligger i, så vil vannet dampe og hjelpe deg med å lage luftfuktighet som dyra dine trenger.

Hva slags dyr har du? Hvis du ikke kan skrive det her, kan du jo sende meg en mail
Varmekabler legges under substratet (grusen) og gir en jevn varme i hele terrariet. De som er linket til fås i 15, 25, 50 og 100 watt.

Enig med M-K, ville ikke brukt kolbe (med mindre du har dam som Høyern foreslår). Kolber som ikke egentlig skal sprekke vil fort gjøre det om f.eks. dråper fra kondens ovenfra skulle treffe kolben. Har du kolbe i aluminium/plast kan du risikere at den smelter om noe skulle gå galt. Varmekolber er beregnet for bruk i vann, ikke i friluft eller grus.
Tilfeldig bekjentskap
© Susann Wedul Gundersen
Reklame for plussmedlemskap