Bør kampfisk bytte navn til koseklumpfisk?
Postet 24.03.07 kl 01:29
Postet 24.03.07 kl 02:52
KesolMaken til hengiven og kosesyk fisk har jeg aldri forestilt meg i akvariumet mitt.
?? Koser den med andre fisker, eller er det du som må sitte å klø og stryke på den?
Er det deg den koser med, så er det ikke så galt som om den koser med andre fisker, syns jeg. Jeg vil betegne det som en enorm identitetskrise om det er andre fisker den koser med!! :/ I så fall ville jeg ha lest litt for den om hvordan normale kampfisker oppfører seg, samtidig som dere trener litt kampsport daglig. -Dette er iallfall mitt råd, men så må jeg kanskje påpeke at jeg ikke har vært borti samme "problem".
Er det ingen psykologer her???
Jeg får bare ønske deg og kampfisken lykke til, Kesol!
Postet 24.03.07 kl 09:49
Postet 24.03.07 kl 10:08
munda[QUOTE=Kesol]Maken til hengiven og kosesyk fisk har jeg aldri forestilt meg i akvariumet mitt.
?? Koser den med andre fisker, eller er det du som må sitte å klø og stryke på den?
Er det deg den koser med, så er det ikke så galt som om den koser med andre fisker, syns jeg. Jeg vil betegne det som en enorm identitetskrise om det er andre fisker den koser med!! :/ I så fall ville jeg ha lest litt for den om hvordan normale kampfisker oppfører seg, samtidig som dere trener litt kampsport daglig. -Dette er iallfall mitt råd, men så må jeg kanskje påpeke at jeg ikke har vært borti samme "problem".
Er det ingen psykologer her???
Jeg får bare ønske deg og kampfisken lykke til, Kesol!
Personlig tror jeg i så fall denne alvorlige krisen ligger hos meg som faktisk koser med en fisk, men det har seg faktisk slik at sen koser med sin egen art! :P
Postet 24.03.07 kl 11:36
Har 2 Kampfiskhoer der den ene har fått bitt av? halefinnen. Ville derfor ha den i en bøtte med saltvann ei stund for å forebygge infeksjon.
Dette har jeg gjort en gang tidligere med en Platy. Platyen var nokså stresset og nervøs der den stod ganske skjelvende i bøtta.
Med Kampfisken derimot var det helt annerledes. Den svømte helt frivillig oppi håven, så nesten ut til å storkose seg oppi bøtta med saltvann: svømte rolig rundt, og tok noen runder oppi overflata for å kikke etter meg? Den svømte også helt frivillig oppi håven igjen da den var ferdig med saltbadet og spiste med en gang den var kommet oppi akvariet igjen.
Den minte meg faktisk litt om en kjælen og kosete katt.(Hvis da en fisk kan gjøre det.)
Dette har jeg gjort en gang tidligere med en Platy. Platyen var nokså stresset og nervøs der den stod ganske skjelvende i bøtta.
Med Kampfisken derimot var det helt annerledes. Den svømte helt frivillig oppi håven, så nesten ut til å storkose seg oppi bøtta med saltvann: svømte rolig rundt, og tok noen runder oppi overflata for å kikke etter meg? Den svømte også helt frivillig oppi håven igjen da den var ferdig med saltbadet og spiste med en gang den var kommet oppi akvariet igjen.
Den minte meg faktisk litt om en kjælen og kosete katt.(Hvis da en fisk kan gjøre det.)
Postet 25.03.07 kl 03:05
JA! Definitivt!
Definitivt. Har hatt 4-5 kampfisk opp gjennom årene, og de er blandt den mer kosete sorten. Kommer når det er mat, kommer når det ikke er mat. Svømmer inn i håver, svømmer rundt og koser seg i akvariene. Go' snakker med de andre fiskene.. Ah, vakre fisker.
Postet 12.11.07 kl 00:44