Tolkning av tysk telefonnummer?

Jeg har gjort en bestilling i en tysk nettbutikk.
Fikk mail av dem nå at visakortet mitt ikke ble godkjent.

Ble bedt om å kontakte dem på telefon, og fikk dette oppgitt:
+49(0)3771/2543-0

Noen som er gode i kodeknekking her?
Det var bare å putte det inn og Google på det
Fikk da opp kontaktinformasjon til Aquaristikshop i Tyskland.
Der står nummeret oppført slik:

Happy Diskus - e.Kfr. Aquaristic trade, mail order and service, Trade register: Chemnitz HRA 5691, Authorized Representative Mrs. Claudia Seidel, Business Park Loessnitz, Ernst-Gessner-Str. 8, 08294 Loessnitz, Germany,
Phone: +49(0)3771-2543-0, Fax:+49(0)3771-2543-20, e-mail: info@happy-diskus.de, USt.-Id.Nr. DE192802817

49 er landkoden for Tyskland, og resten slår du bare fortløpende. Det kan være at nullen etter landkoden må droppes, men prøv først å ta den med.

PS! Hadde jeg vært deg, hadde jeg bedt om å få kommunisere på email... tyskere er horrible i muntlig tale engelsk! (med mindre du snakker tysk bra selv da
Takker for svar!

I mailen stod det faktisk med skråstrek

Jeg har prøvd det du foreslår(begge varianter), men oppnår ikke ringelyd på noen av dem.

De spesifiserte at jeg ikke kunne ta kortnummeret på mail, dessverre.
Gi dem ditt nummer, så kan de ringe deg.

Hvis de ikke vil det pga kostnader, kan du bare be de ringe og legge på, og så ringe tilbake på det ubesvarte anropet.
Ringer du med mobil eller vanlig telefon? Hvis det siste må du vel slå 00 først eller noe sånt?

Jeg vil tippe det er 49 og så alt utenom 0en i parentes jeg også.
Jeg ringte med mobil.
Får gjøre en innsats igjen i morgen, så får vi håpe det ordner seg.

Hvorfor de ikke godtok kortet mitt er et annet mysterium.
Jeg dobbelsjekket opplysningene før jeg sendte ordren, så det vet jeg var korrekt.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Gradin
Reklame for plussmedlemskap