Kan jeg bruke kastanjeløv i akvariet?

Mener å ha sett en tråd om diverse bladsorter som kan brukes, men finner den ikke igjen
Så da spør jeg, kan kastanjeløv brukes i akvariet?
Hadde vært fint om noen kunne ramse opp de forskjellige bladsortene som kan brukes

På forhånd takk for svar;D
Jeg vet ihvertfall at bøk og eik kan brukes, disse bruker jeg selv.
Har hørt at de kan brukes, men har funnet noen kastanjeblader som ligger i en bøtte og trekker vann.
Så fint om noen kunne sagt noe om kastanje;D
Jeg er nybegynner. Og da jeg leste dette, så lurte jeg på hva egentlig blader har å gjøre i et kar? Hva skal det være godt for?

Eikeløv senker PH på en skånsom måte
Jeg bruker alle slags blader uten problem. Kastanjeblader er i utgangspunktet ikke så "harde" som eikeblader og vil gå raskere i oppløsning. Men så lenge det er snakk om visnede/tørkede blader så innebærer det ikke noe annen fare enn at de ganske enkelt forsvinner etter hvert

Har god erfaring med blader fra eik, bjørk, lønn, blodlønn og bøk. Har også brukt blader fra ask, men disse varte ikke særlig lenge.

Så lenge man skifter vann på "forektig" vis blir det ikke noe problemer med dårlig vannkvalitet.
Så kjekt har tenkt på lønn, de har jo så flotte røde farger at det må jo være fantastisk å ha i karret. De er jo oxo ganske tykke og burde ikke løse seg opp for raskt.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap