En god dag som akvarist! :)

.. og gjett om jeg trenger det for tiden!

45 literen min har hengt over meg som en tung sky, pumpa var ødelagt så jeg hadde satt inn en stor midlertidig en og det var overgrodd av javamose og endel alger.
(Jeg har ingen algespisere i det)

I dag ordnet jeg den ødelagt pumpa, luket kraftig og skrapte alger til den store gullmedaljen!!

Byttet masse av vannet, og alt ble så fint

Mine gule limia (som jeg ikke husker det latinske navnet på nå) kastet seg ut i vill lek, og alt var så herlig!

Regner med flere kjenner til den følelsen?

(Tømte 420 literen, flyttet all Tanganyika og begynte å skjære ut bakgrunn. Ikke like morsomt nei Og nå stinker det BGA og døde snegler!!)
Det var godt å høre
Kan man ane en del optimisme etter all motgangen du har hatt i det siste?

Men hvorfor tar du ut bakgrunnen? Den er jo fin den.
Du må forresten ha en tålmodig mann som tåler lukt av døde snegler og bga, min rynker på nesa bare jeg luker litt i javamosen. Han sier det lukter myr, kan du begripe det

Jeg går og gruer meg til det store akvarieflyttingen som jeg snart skal gjennom. Vi skal skifte gulv i stua, og der står 375l, 180l og 28l. Alle disse må tømmes og flyttes, for så å tømmes og flyttes tilbake etter noen dager. Blir noen endringer da…huff
Raste gjennom reolen som en hvit tornado. 6 stk 180 litere slamsugd skikkelig. Påskeferie snart næææææ....?

Greit å kunne dra avgårde med god samvittighet.

Godt å høre at du har fått igjen draget etter det store uhellet
Rose U
Det var godt å høre :D Kan man ane en del optimisme etter all motgangen du har hatt i det siste? Men hvorfor tar du ut bakgrunnen? Den er jo fin den. Du må forresten ha en tålmodig mann som tåler lukt av døde snegler og bga, min rynker på nesa bare jeg luker litt i javamosen. Han sier det lukter myr, kan du begripe det ;) Jeg går og gruer meg til det store akvarieflyttingen som jeg snart skal gjennom. Vi skal skifte gulv i stua, og der står 375l, 180l og 28l. Alle disse må tømmes og flyttes, for så å tømmes og flyttes tilbake etter noen dager. Blir noen endringer da…huff

Jepp, du aner en liten optimisme

420 literen skal bruker til diskus etterhvert, og bakgrunnen bygger for mye ut. Pluss at jeg vil være sikker på at ALLE spor etter den /&%%&¤ BGA er borte! :S

Sunne akvarier skal jo lukte myr

Det er det prosjektet vi har holdt på med, flytte alt pga nytt gulv... så du får full sympati fra meg *trøst*
Geir Kristiansen
Raste gjennom reolen som en hvit tornado. 6 stk 180 litere slamsugd skikkelig. Påskeferie snart næææææ....? Greit å kunne dra avgårde med god samvittighet. Godt å høre at du har fått igjen draget etter det store uhellet :-D

Og her skryter jeg av at jeg har ryddet opp i en 45 liter :P

Forresten har jeg alltid hatt draget
MC Darup
Forresten har jeg alltid hatt draget ;)

Det har vi nå aldri vært i tvil om, men det var en periode vi var litt akvaristisk bekymret.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap