Plassering av akvariet.Dilemma! Trenger interiørtips...
Jeg har drevet med ommøbelering og montering av pc-bord og diverse i det siste... Men jeg blir ikke ferdig, for jeg klarer ikke bestemme meg.
Jeg har så lyst å sette opp 152-literen, men i mangel på sterkt mannfolk, så tør jeg ikke sette den opp før jeg har en endelig beslutning om hvor det skal stå... Karet er tungt nok å flytte på når det er tomt...
Her er bilder fra et hjørne av stua mi. Hadde egentlig tenkt å ha akvariet slik som på bildet, men var det egentlig en fin plassering? Jeg er veldig i stuss nå...
Ikke tenk på at det står ved et vindu, for det er vinterhage på utsiden, så det kommer minimalt med sol inn.
I tillegg så kommer ikke amerika-kista i kroken til sin rett...
Jeg kan ikke plassere det møbelet som karet står på i kroken, for det er ikke plass....
Jeg har en modul til i samme stil som pc-bordet. Den kan jeg bruke der kista står nå, og så ha akvariet oppå der. Men skal jeg bruke dette, så er det stor risiko for at dette ikke er sterkt nok. Jeg kan forsterke med 3 knekter festet i veggpanelet, og en solid benkeplate på toppen, men hva med fukt? Denne modulen er jo bare finér...
Ps: bildene skal ikke være slik. de står der bare midlertidig...
Noen som kan synse litt for meg, så blir jeg glad
Jeg har så lyst å sette opp 152-literen, men i mangel på sterkt mannfolk, så tør jeg ikke sette den opp før jeg har en endelig beslutning om hvor det skal stå... Karet er tungt nok å flytte på når det er tomt...
Her er bilder fra et hjørne av stua mi. Hadde egentlig tenkt å ha akvariet slik som på bildet, men var det egentlig en fin plassering? Jeg er veldig i stuss nå...
Ikke tenk på at det står ved et vindu, for det er vinterhage på utsiden, så det kommer minimalt med sol inn.
I tillegg så kommer ikke amerika-kista i kroken til sin rett...
Jeg kan ikke plassere det møbelet som karet står på i kroken, for det er ikke plass....
Jeg har en modul til i samme stil som pc-bordet. Den kan jeg bruke der kista står nå, og så ha akvariet oppå der. Men skal jeg bruke dette, så er det stor risiko for at dette ikke er sterkt nok. Jeg kan forsterke med 3 knekter festet i veggpanelet, og en solid benkeplate på toppen, men hva med fukt? Denne modulen er jo bare finér...
Ps: bildene skal ikke være slik. de står der bare midlertidig...
Noen som kan synse litt for meg, så blir jeg glad
Postet 04.04.07 kl 21:11
Postet 04.04.07 kl 21:13
Postet 04.04.07 kl 21:17
Postet 04.04.07 kl 21:30
I mitt designhode så får jeg vondt når du har høyre-justert akvariet på bordet. Hvorfor står det slik? :P
Ang. fukt kan du jo sette en sånn sugematte under, men litt vannsøl blir det jo alltid. Foreslår du tegner opp rommet og alle tingene du skal plassere, og så tenker på det litt sånn tegnebrett-aktig. Ofte øyeåpnende
Ang. fukt kan du jo sette en sånn sugematte under, men litt vannsøl blir det jo alltid. Foreslår du tegner opp rommet og alle tingene du skal plassere, og så tenker på det litt sånn tegnebrett-aktig. Ofte øyeåpnende
Postet 04.04.07 kl 21:33
Endret: 04.04.07 kl 21:35
Postet 04.04.07 kl 21:37
Ingenting er permanent ;P
biXenI mitt designhode så får jeg vondt når du har høyre-justert akvariet på bordet. Hvorfor står det slik? :P Ang. fukt kan du jo sette en sånn sugematte under, men litt vannsøl blir det jo alltid. Foreslår du tegner opp rommet og alle tingene du skal plassere, og så tenker på det litt sånn tegnebrett-aktig. Ofte øyeåpnende :)
Ja, jeg har prøvd tegnebrettmetoden, men klarer ikke helt å forestille meg hvordan det blir... :P
Her har jeg såpass liten plass, at jeg ikke kan tenke total likevekt i rommet....
Du mener at karet bør stå midt på møbelet?
Problemet er at møbelet ikke er symetrisk... Tenkte jeg kunne sette et lite rekekar, eller noe ved siden av...-Kanskje...
Har flytta ting litt fram og tilbake... Kista prøver jeg med kortsiden ut slik at den står i flukt med sofaen.
Bedre eller verre?
Postet 04.04.07 kl 21:57
MC Daruphmm.. hva er på venstre siden av akvariet? Kan akvariet skyves endel til høyre, og amerikakista stå på venstre side av akvariet?
Der er det en dør til vinterhagen... Den kan jeg ikke stenge
Alternativt kan jeg sette amerikakista foran vinduet der akvariet står nå, sette modulen inn i hjrnet, og så ta sjangsen på at det ikke blir fuktproblemer.... :-S
Postet 04.04.07 kl 21:58
Endret: 04.04.07 kl 22:01
Postet 04.04.07 kl 22:05
Postet 04.04.07 kl 22:08
Postet 04.04.07 kl 22:16
Postet 04.04.07 kl 22:26
Postet 04.04.07 kl 22:31
Det var definitivt finest midt på bordet, det er sånt jeg pleier å si ikke er smaksak, fordi det blir feil for øyet når det står ut mot en side, blir ikke balanse på bord og kar. Men er du fornøyd så er det bare til å flytte PCen til venstre på PC bordet og gardinene til venstre i vinduet så er det gjennomført :P
Hva er det de sier, 1 og 2 rare ting er feil, gjør du det likt 3 plasser er det stil
Hva er det de sier, 1 og 2 rare ting er feil, gjør du det likt 3 plasser er det stil
Postet 04.04.07 kl 22:50
Postet 04.04.07 kl 22:55
Jeg synes akvariet burde stå midt på bordet. At det ikke stemmer med hyllene under kan nok reguleres litt ved å plassere f.eks noen bøker helt til høyre i hyllene, slik drar du "kanten" litt lengre mot midten.
Sånn forøvrig ville jeg satt opp en smal list et stykke opp på veggen, og satt alle bildene på den, istedet for å ha de hengende rundt omkring. Rydder mye opp i rommet, og gir et litt luftigere inntrykk
Kanskje trekke gulvteppet litt lengre bak i rommet, om det er plass. Litt lite luft mellom teppet og akvariebordet.
Gardiner - hva skal man med dem? :p
Ville vurdert liftgardiner, veldig mye som skjer i den nederste halvdelen av dette rommet, tyngden kan med fordel flyttes litt oppover ved hjelp av liftgardiner/plissègardiner.
Kjempeflott amerikakoffert sånne fortjener hedersplass. Er den gammel?
-Interiørdesigneren
Sånn forøvrig ville jeg satt opp en smal list et stykke opp på veggen, og satt alle bildene på den, istedet for å ha de hengende rundt omkring. Rydder mye opp i rommet, og gir et litt luftigere inntrykk
Kanskje trekke gulvteppet litt lengre bak i rommet, om det er plass. Litt lite luft mellom teppet og akvariebordet.
Gardiner - hva skal man med dem? :p
Ville vurdert liftgardiner, veldig mye som skjer i den nederste halvdelen av dette rommet, tyngden kan med fordel flyttes litt oppover ved hjelp av liftgardiner/plissègardiner.
Kjempeflott amerikakoffert sånne fortjener hedersplass. Er den gammel?
-Interiørdesigneren
Postet 05.04.07 kl 20:36
Bildene og teppet er nok ikke med i denne vurderingen De er plassert litt tilfeldig i forhold til interiøret. Skal ikke ha alle bildene som står på kista, de skal jeg selge.
Ja, Amerikakofferten er nok over hundre år gammel... Den har fulgt min tipp-oldemor fra Norge til Amerika for over hundre år siden. Den kom tilbake til Norge med min bestemor og min oldemor like før andre verdenskrig.
Den ble ødelagt av min mor da hun la orange kontaktpapir på den for ca 35 år siden.... Etter det, har jeg prøvd å redde stumpene
Ja, Amerikakofferten er nok over hundre år gammel... Den har fulgt min tipp-oldemor fra Norge til Amerika for over hundre år siden. Den kom tilbake til Norge med min bestemor og min oldemor like før andre verdenskrig.
Den ble ødelagt av min mor da hun la orange kontaktpapir på den for ca 35 år siden.... Etter det, har jeg prøvd å redde stumpene
Postet 05.04.07 kl 21:05
Postet 05.04.07 kl 23:30
Postet 05.04.07 kl 23:41