Lysarmatur?

Hei! Har et 120L Juwel-kar som armaturet er knust på. Jeg lurer på om det er mulig å kjøpe dette nytt? Eventuelt må jeg jo bare kjøpe et uoriginalt armatur. Jeg ønsker ikke noe svindyrt opplegg, bare så det holder.

Jeg blir veldig glad for svar på dette!
Her forteller Mona om noen som skal være bra.
Ellers går det an å forsøke å snekre seg noe selv og så kjøpe det eletriske på webzoo, eller du kan avertere under kjøp og salg. (husk da å skrive de nøyaktige målene på karet, for akvarier er foskjellige (avhengig av merke).
Takk for svar. Skal se hva jeg får til. Jeg hadde håpet på at det ikke skulle bli for dyrt, jeg fikk jo karet til 1200,- med utstyr... Det eneste jeg mangler er armatur, og det blir litt surt å kjøpe armatur til samme pris som jeg gav for hele karet.
Håper du fikk med masse, masse, utstyr, da

Jeg har laget armatur av dette settet. Laget en kasse til det av oljet tre. Men mitt er ikke heldekkende, siden jeg har flyteplanter som ikke liker kondens...
Dette så jo straks litt bedre ut. Mulig jeg kjøper noe hylleplater, smører de med olje, og bruker et slikt sett. Har du noe tips til størrelse på lysrør? Jeg har 15W i mitt 65L kar, så jeg lurte på om jeg skal prøve med minimum 18W, eller større (like langt som lengden på karet)...
Jeg ville kjøpt en anelse kortere enn karet, sånn at ikke rørholderene stikker utenfor... Mitt kar er 95 cm, og der har jeg 90 cm lange rør. Jeg kunne ikke hatt en mm lenger, for å si det sånn Så rør som er 5 cm kortere enn ditt kar, vil sannsynligvis passe...
Jeg kjøpte forresten det settet med 2x30 watt, og jeg gleder meg til god plantevekst...
Da må jeg vel ha to lysrør jeg også kanskje? Godt planteliv i karet er et "must" for meg.
30w? Og de var 90cm?
Selve rørene er 90 cm, ja. Men de bygger ca 93 (øyemål) med holderene...

Husk at hvis du skal bygge heldekkende armatur, så bør du ha god plass til å lage en service-luke, sånn at du slipper å ta av armaturet når du skal styre på nedi der
Joda, skal nok få ordnet det til på en måte
Takk for gode råd og tips
Ingen årsak
Lykke til!
Sjekk den tråden her.
Der har jeg lagt ut endel linker, til hjemmesnekrede topper\armatur
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap