Hvor mange endlers + kardinal i en 45 liter?

Hvor mange Endlers guppy og kardinal tetra kan eg ha i en 45 liter?
Hmm...
5+5, kanskje?
Neppe noe særlig mer enn 10-15 fisk (endlers og kardinaler er jo ganske små). Da må du også huske at endlers formerer seg fort og mye.
Jge hadde droppet kardialntetraene, dette er stimfisk som bær være minst 8-10 sammen og det vil ikke fungere i ditt kar. Kjøp heller 2 hanner+3 hunner endlers og se karet bli fyllt opp av yngel etterhvert.
Ok. Har så lysst på Kardinal også, men kan ikkje ha dei i det store karet for dama på dyrebutikken sa at ålen min vil bare spisa dei:/ Har ikkje lysst å kvitta meg med ålen heller. Spiser Endlersene yngelen sin?
Endlers spiser ikke yngelen sin.
Nåh.
Vanlig guppy spiser i alle fall yngelen sin.
Både guppy og endlers spiser yngel, men dem spiser som regel ikke alle. Flyteplanter eller andre skjulesteder sikrer at de fleste ynglene overlever.

Anbefaler ikke å holde små levendefødere med tetraer.
Håvard Støre Andresen
Anbefaler ikke å holde små levendefødere med tetraer.

Hvorfor ikke?
Håvard Støre Andresen
Både guppy og endlers spiser yngel, men dem spiser som regel ikke alle. Flyteplanter eller andre skjulesteder sikrer at de fleste ynglene overlever. Anbefaler ikke å holde små levendefødere med tetraer.

Kardinalene er jo så bitte små?
Hmm...
Noen tetraer napper jo finner, men jeg kan garantere at neontetra er snille. Regner med kardinaltetra er samme saken.
Både kardinal og neontetraer vil spise yngel om de kan, og fullvoksne er disse artene mer enn store nok til å ta for seg av endlers-babies.
Re:
I et 45-liters kar er jo det ypperlig...?
Kesol
I et 45-liters kar er jo det ypperlig...? ;)

Hehe, ja det kan du sei:P Lurer på om eg bare skal satse på Kardinal. Få meg noken Endlerser i 225 literen i stede visst ikkje ålen min finne ut at det er snacks.
En kjapp titt i fiskebasen viser følgende:
Kardinal: skal ha pH 4.0 - 6.0
Endlers: skal ha pH 7.0 - 8.0
Mao. ingen overlapp her. Kanskje bedre å finne fisker hvor kravene til vannet er mer sammenfallende?

Oi! Ja det har eg faktisk ikkje tenkt på:/ Trur eg droppe det då ja. Kjører på med bare Kardinaler eg.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap