Hvordan skremme livet av en gurami!
Postet 30.04.07 kl 22:15
Postet 30.04.07 kl 22:19
Jeg, som er uhelbredelig nysgjerrig, men mangler en gurami (heldigvis) lurer nå på hva du gjør med dem mobilen? Lar du den ringe? Er det det som skremmer guramien ihjel, og dør den bokstavelig talt, eller var det bare en skrivemåte for å få frem at den bli livredd på? Ja, jeg er opprinnelig blond...
Postet 30.04.07 kl 22:35
Postet 30.04.07 kl 22:41
Postet 30.04.07 kl 22:46
Re:
Fisken døde ikke, men jeg klarer det nok om jeg vil!
Man holder den rett og slett bare foran glasset! Lys og lys er sikekrt ikke diotisk det heller, om man virkelig vil se den dau. Skal prøve med andre fremmedlegemer senere, og se. Kanskje det er strålingen. :P
Og hadde jeg hatt skills til genmaipulere den, så.... *mohahahaha*
Man holder den rett og slett bare foran glasset! Lys og lys er sikekrt ikke diotisk det heller, om man virkelig vil se den dau. Skal prøve med andre fremmedlegemer senere, og se. Kanskje det er strålingen. :P
Og hadde jeg hatt skills til genmaipulere den, så.... *mohahahaha*
Postet 30.04.07 kl 23:03
Tie, håper ikke du tar det som skrives her alvorlig :0)
Jeg vil selvfølgelig ikke gjøre sånt for å skremme en fisk (eller andre vesener for den saks skyld), men lurte litt på hvordan og hvorfor dette ble gjort.
Espen; du vil aldri se meg blond. Grunnen er at jeg sikkert er mer grå enn blond nå (tør ikke sjekke), så her blir det farging noen år til *glis*.
Jeg vil selvfølgelig ikke gjøre sånt for å skremme en fisk (eller andre vesener for den saks skyld), men lurte litt på hvordan og hvorfor dette ble gjort.
Espen; du vil aldri se meg blond. Grunnen er at jeg sikkert er mer grå enn blond nå (tør ikke sjekke), så her blir det farging noen år til *glis*.
Postet 01.05.07 kl 00:08
Postet 01.05.07 kl 00:42
Jeg tror ikke det har noe med synet og at de ser at det ikke er noe farlig. Å vite at en ting ikke er farlig henger jo sammen med kunnskap, eller i fiskens tilfelle instinkt om at en ukjent gjenstand kan være en fare. Her tror jeg faktisk jeg velger å mene at Guramien/tetraen er den fisken som viser størst intelligens (overlevelsesinstinkt), og at ciklidene er litt dumme ;0)
Postet 01.05.07 kl 00:58
Dette var en merkelig tråd, som jeg ikke skjønner noe av.
Hvorfor i alle dager er det plutselig ok å skremme vettet av fisken, bare fordi det er en mobiltelefon, så ok at du kan skrive en tråd om det her og forklare hvordan det gjøres?
"Tips om hvordan plage akvariefiskene dine"
Håper hele greia var bare tull.
Hvorfor i alle dager er det plutselig ok å skremme vettet av fisken, bare fordi det er en mobiltelefon, så ok at du kan skrive en tråd om det her og forklare hvordan det gjøres?
"Tips om hvordan plage akvariefiskene dine"
Håper hele greia var bare tull.
KesolEn mobiltelefon mot glasset! You will be amazed! Hvorfor? Ingen andre fisker bryr seg. Fikk tipset fra en kjenning som hadde gjort det med en svær kyssegurami. Og jaggu funka det ikke på dvergguramien min også.
Postet 01.05.07 kl 11:38
GryHer tror jeg faktisk jeg velger å mene at Guramien/tetraen er den fisken som viser størst intelligens (overlevelsesinstinkt), og at ciklidene er litt dumme ;0)
Her tar du nok feil. For når jeg tar opp plantetangen så er ciklidene gjemt bak første rot, fordi de vet at den går nedi karet :P Så jeg tror de vet at jeg ikke er så dum at jeg sender mobilen nedi karet
Postet 01.05.07 kl 13:17
Postet 01.05.07 kl 13:23
mona oDette var en merkelig tråd, som jeg ikke skjønner noe av. Hvorfor i alle dager er det plutselig ok å skremme vettet av fisken, bare fordi det er en mobiltelefon, så ok at du kan skrive en tråd om det her og forklare hvordan det gjøres? "Tips om hvordan plage akvariefiskene dine" Håper hele greia var bare tull.
Dette henger så klart sammen med at jeg liker å pine søte dyr (guramier, kaniner etc).
Det var bare tull, Mona. Saken avr heller at jeg lurer på hvorfor akkurat guramien fikk panikk, og ingen andre.
Postet 01.05.07 kl 13:39
For å være erlig, så trodde jeg det hele var en fleip... Derfor svarte jeg som jeg gjorde..
Mange bruker jo mobilen til å både filme og ta bilde av fiskene sine. Det gjør jeg også, og jeg har aldri merket noe negativt, annet en at levendefødere er noen fæle linselus...
Nå har ikke jeg guramier, så jeg kan ikke uttale meg om det faktisk skremmer livet av dem... ;P
Mange bruker jo mobilen til å både filme og ta bilde av fiskene sine. Det gjør jeg også, og jeg har aldri merket noe negativt, annet en at levendefødere er noen fæle linselus...
Nå har ikke jeg guramier, så jeg kan ikke uttale meg om det faktisk skremmer livet av dem... ;P
Postet 01.05.07 kl 13:39
Postet 01.05.07 kl 14:17
Postet 01.05.07 kl 14:56
Postet 01.05.07 kl 14:58