Fangstmetoder og konsekvenser av fangst.

For ikke å ødelegge slørhale-tråden, tillater jeg meg å forfølge et sidespor i egen tråd

Sitat SAF fra slørhale-tråden:
"Jeg er grunnleggende uenig i din påstand om at "vi vet lite eller ingenting om fangstmetodene og konsekvenser av fangst" (faktisk arbeider jeg minst like mye med dette som med avlsformsproblematikken), men jeg kan bekrefte at det er både veldig bra og veldig dårlige saker som skjer i den sammenhengen."

Jeg vet lite eller ingenting. Er det noen som vet om noe info og som kan hjelpe meg og forhåpentligvis andre interesserte ved å legge ut en lenke eller to.

Takk !
Takk for tilliten, men dette orker jeg ikke å ta tak i akkurat nå, bl.a. fordi jeg har alt for mye å gjøre som det er med forberedelser til [URL=null]CITES-konferansen i Nederland[/URL] i begynnelsen av juni.

Du kan imidlertid, som en start, finne mye interessant på [URL=null]http://www.ofish.org/data-area/conservation[/URL].

mvh
Svein A. Fosså
Den dypt interesserte burde også kunne spandere på seg boken "[URL=null]Conservation and Management of Ornamental Fish Resources of the Rio Negro Basin, Amazonia, Brazil - Project PIABA[/URL]", og - om saltvann er blant interessene - også "Marine Ornamental Species: Collection, Culture and Conservation".

Begge er dyptpløyende fagbøker innenfor sine felt.

mvh
Svein A. Fosså
Tilfeldig bekjentskap
© Mette F
Reklame for plussmedlemskap