Chiclider i reol

Hei!

Prøver meg her, jeg.
Jeg skal strarte opp 30x83l i reol, og vil gjerne ha noen innspill på hva slags fisk jeg kan putte oppi. Har tenkt at ca 15 av de skal være til selskapsfisk. Molly'er, platy, guppy, kanskje gurami, tetrastimer osv.

I de resterende 15 kunne jeg tenke meg spesielt chiclider *sikle*, men jeg har ikke den altfor store kunnskapen om chiclider, dessverre. Men, jeg har også tenkt at 15 kar med chiclider blir litt mye, så jeg er åpen for andre forslag også

Jeg lurer derfor litt på hva slags arter som er egnet til denne typen kar, hva slags planter jeg burde velge, grus osv. Palettchilder er det eneste jeg vet jeg ikke vil ha.

Noen som har noen gode råd og anbefalinger å komme med?

Det er et helt lass med fascinerende apistogramma, dvergciklide arter du kan ha i et slikt kar om du skal bare ha en type fisk i karet. Andre får anbefale spesifikt. Men du kunne jo hatt noen kar med noen flotte corydoras også?

Til ciklidene ville jeg uten tvil valgt sandbunn, biltema eller annen fin sand. Innredning spørs bittelitt på hvilke du velger. Men fordel om det er nok innredet til å få litt skjulesteder eller territorieskiller.
Jeg ville nok også valgt en del kar med coryer i, evt sammen med annen fisk.

Når det gjelder ciklider til kar med denne størrelsen, er det hærlig mye å velge i av dvergciklider. Skulle ikke hatt noe problemer med å fylle samtlige kar selv.
Ta en titt i fiskebasen, ta på klær som tåler sikling, og nyt!

Det finnes forøvrig en del tanganyikaciklider som passer til kar i denne størrelsen. Tips\ råd kan jeg desverre ikke gi, dette er ikke en sjø jeg har allverden av peiling på
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap