Hvor skal jeg ha luftpumpa?

Hei.
Jeg har 2 akvarium, et med yngler, og et med "ungdom" og voksene.
Har kun en luftpumpe, i hvilket kar bør jeg ha denne i ?

Har hittil hatt den i 54 litern, men harhør at ynler liker å ha en luftpumpe.. Hva anbefaler dere?
Så lenge det ikke er ett akutt behov for ekstra tilførsel av surstoff i vannet, passer luftepumpa best bakerst i skuffen Altså ikke brukt

Men jeg må nesten spørre; hvilken filtrering har du til yngelen?
Det som står om info om pumpa mi er bare:
230-240v~50 hz
5 w

Det er en sånn pumpe man kan bestemme styrken og suget selv.
Ops, bildet ble feil vei :P Men, men..

Såånn..
Det står sikkert mer relevant info enn dette, f.eks ett produksjonsmerke ett eller annet sted
Inforen du har funnet er bare for å fortelle brukeren hvilket strømnett pumpa kan brukes på, og hvor stor forbruk den har

Ut i fra at den trekker 5W, kan dette være en pumpe som har litt ytelse, og dermed kan gjennomlufte vannet mer enn tilstrekkelig
er det ikke et hull med utbåsninga? om det er kan du jo bare sette inn en slange der som går fra pumpa til over vannoverflata og da har du ekstra luft i vannet om du absolutt vil ha mer luft. men som regel behøver man ikke å tilføre luft til vannet.
jeg har en luftpumpe som jeg kun bruker i leksakvariet, der har jeg ikke filterpumpe så der bruker jeg luft for å få bevegelser i vannet. (mye vannbytte i dette karet)
Ok, kan se om jeg finner merket til pumpa.. Står helt sikkert et eller annet sted, hvis jeg løfter på pumpa litt.. XD

Det står ihverfall Rena filtstar..
Veit ikke om det er rette infoen du ville ha :P
Er noen bilder bak på pumpa også.. Feks 2 sånne dråper.
Carroo
Ok, kan se om jeg finner merket til pumpa.. Står helt sikkert et eller annet sted, hvis jeg løfter på pumpa litt.. XD Det står ihverfall Rena filtstar.. ;) Veit ikke om det er rette infoen du ville ha :P Er noen bilder bak på pumpa også.. Feks 2 sånne dråper.

Ja er en liten åpning. Om jeg får røret der vet jeg ikke ;p Men hjelper det med ekstra luft under lek Har noen ancistuser jeg gjerne vil ha noen yngler på XD..
bruker lufta for å få bevegelser i vannet, for at ikke vannet skal bli så stillestående.
ancistrusen behøver ikke ekstra luft for å legge egg. de liker trange huler i form av krukker og skjell. (trang åpning)
min erfaring med å tilsette ekstra luft er at algene trives for godt.
Ok, tusen takk for svar
Du har her funnet merket på pumpa, Rena Filstar. Verre var det ikke
Mest trolig dreier det seg om modellen Rena Filstar iV2, men det kan også være Rena Filstar iV3.
¨
Filstar iV2 har en oppgitt kapasitet til å filtrere akvarier i størrelsen 45-75L fra produsentens side. Dette er alltid tall som er overdrevet, har tilgode å finne filtre som passer slik produsenten mener de passer
Gjennomstrømmingen på denne er på 300L\t, og det er mulig å kjøre denne med disfusering (lage luftbobler i utblåset).

Filstar iV3 har en oppgitt filtreringskapasitet på 50-150L, og en gjennomstrømming på 500L\t. Ellers er det ikke store forskjell fra iV2 (selvsagt større svamp(er))
Hei igjen
Jeg tok ut luftpumpa og la den i 16 litern i en dag, men nå driver ancistusene mine og svømmer raskt opp til overflaten og ned igjen. Akkurat som du fanger luft eller no.. De har aldri gjordt dette før.

Er dette pga oksygen mangel ? Skal jeg sette luftpumpa tilbake?
Det kan være at de merker at det er mindre gass i vannet, og dermed henter fra overflata. Mine maller gjør dette både titt og ofte, uten at det er ett problem.

Så lenge det er noe bevegelse i overflata, vil det i de aller fleste tilfellene være mer enn tilstrekkelig med surstoff i vannet.
Du må selv vurdere om det er tilstrekkelig med denne vannbevegelsen
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap