Hvor skal jeg ha luftpumpa?
Postet 25.05.07 kl 21:49
Postet 25.05.07 kl 23:41
Postet 26.05.07 kl 00:13
Postet 26.05.07 kl 00:14
Det står sikkert mer relevant info enn dette, f.eks ett produksjonsmerke ett eller annet sted
Inforen du har funnet er bare for å fortelle brukeren hvilket strømnett pumpa kan brukes på, og hvor stor forbruk den har
Ut i fra at den trekker 5W, kan dette være en pumpe som har litt ytelse, og dermed kan gjennomlufte vannet mer enn tilstrekkelig
Inforen du har funnet er bare for å fortelle brukeren hvilket strømnett pumpa kan brukes på, og hvor stor forbruk den har
Ut i fra at den trekker 5W, kan dette være en pumpe som har litt ytelse, og dermed kan gjennomlufte vannet mer enn tilstrekkelig
Postet 26.05.07 kl 00:27
er det ikke et hull med utbåsninga? om det er kan du jo bare sette inn en slange der som går fra pumpa til over vannoverflata og da har du ekstra luft i vannet om du absolutt vil ha mer luft. men som regel behøver man ikke å tilføre luft til vannet.
jeg har en luftpumpe som jeg kun bruker i leksakvariet, der har jeg ikke filterpumpe så der bruker jeg luft for å få bevegelser i vannet. (mye vannbytte i dette karet)
jeg har en luftpumpe som jeg kun bruker i leksakvariet, der har jeg ikke filterpumpe så der bruker jeg luft for å få bevegelser i vannet. (mye vannbytte i dette karet)
Postet 26.05.07 kl 00:42
Postet 26.05.07 kl 00:44
CarrooOk, kan se om jeg finner merket til pumpa.. Står helt sikkert et eller annet sted, hvis jeg løfter på pumpa litt.. XD Det står ihverfall Rena filtstar.. ;) Veit ikke om det er rette infoen du ville ha :P Er noen bilder bak på pumpa også.. Feks 2 sånne dråper.
Ja er en liten åpning. Om jeg får røret der vet jeg ikke ;p Men hjelper det med ekstra luft under lek Har noen ancistuser jeg gjerne vil ha noen yngler på XD..
Postet 26.05.07 kl 00:46
Postet 26.05.07 kl 00:58
Postet 26.05.07 kl 01:03
Du har her funnet merket på pumpa, Rena Filstar. Verre var det ikke
Mest trolig dreier det seg om modellen Rena Filstar iV2, men det kan også være Rena Filstar iV3.
¨
Filstar iV2 har en oppgitt kapasitet til å filtrere akvarier i størrelsen 45-75L fra produsentens side. Dette er alltid tall som er overdrevet, har tilgode å finne filtre som passer slik produsenten mener de passer
Gjennomstrømmingen på denne er på 300L\t, og det er mulig å kjøre denne med disfusering (lage luftbobler i utblåset).
Filstar iV3 har en oppgitt filtreringskapasitet på 50-150L, og en gjennomstrømming på 500L\t. Ellers er det ikke store forskjell fra iV2 (selvsagt større svamp(er))
Mest trolig dreier det seg om modellen Rena Filstar iV2, men det kan også være Rena Filstar iV3.
¨
Filstar iV2 har en oppgitt kapasitet til å filtrere akvarier i størrelsen 45-75L fra produsentens side. Dette er alltid tall som er overdrevet, har tilgode å finne filtre som passer slik produsenten mener de passer
Gjennomstrømmingen på denne er på 300L\t, og det er mulig å kjøre denne med disfusering (lage luftbobler i utblåset).
Filstar iV3 har en oppgitt filtreringskapasitet på 50-150L, og en gjennomstrømming på 500L\t. Ellers er det ikke store forskjell fra iV2 (selvsagt større svamp(er))
Postet 26.05.07 kl 10:02
Postet 27.05.07 kl 12:47
Endret: 27.05.07 kl 12:47
Det kan være at de merker at det er mindre gass i vannet, og dermed henter fra overflata. Mine maller gjør dette både titt og ofte, uten at det er ett problem.
Så lenge det er noe bevegelse i overflata, vil det i de aller fleste tilfellene være mer enn tilstrekkelig med surstoff i vannet.
Du må selv vurdere om det er tilstrekkelig med denne vannbevegelsen
Så lenge det er noe bevegelse i overflata, vil det i de aller fleste tilfellene være mer enn tilstrekkelig med surstoff i vannet.
Du må selv vurdere om det er tilstrekkelig med denne vannbevegelsen
Postet 27.05.07 kl 13:02
Postet 27.05.07 kl 13:10