Hvilken ville DU valgt?

Om du fikk en 150-200-liter i henda som du kunne dedikere til hva du ville - hva ville du valgt?

Selv er jeg svak for diverse corydoras - så disse er jo en soleklar kandidat!
Ellers er jeg svært fasinert av flere tetra-arter - f.eks fantomtetra, serpatetra, dolkestiktetraer og liknende - samt kongotetraer (men disse trenger vel mer svømmeplass?), dvergciklider...... ja og så kan jeg holde på nesten i det uendelige

Men man setter seg jo gjerne litt fast i et spor - og derfor er det spennende å se hva du ville valgt!

Håper på mange svar her!
jeg ville ha laget et planteakvarium med en stor stim av en liten stim fisk, der er det mange og velge i så det blir smak å behag.
Jeg ville hatt en STOR gruppe av min favoritt cory (panda sannsynligvis), en STOR stim av min favoritt tetra og et passende antall av min favoritt dvergcichlide.
Masse røtter -gjerne med masse mose på- og passe med passende planter...
Det er nok det jeg ville gjort.....
Plussmedlem
Kardinaltetra er en flott stimfisk. En sikker vinner.
Dvergciklider er spennende. Flere ganske fredelige arter å velge i her.
Og så må du ha en stim med corydoras, ja

Har selv lyst på å dedikere et akvarium til killi. Men 150 - 200 ltr er kanskje litt mye til disse..?
Dere er alle etter mitt hjerte

Ser gjerne enda flere svar her!
Jeg vet meget vel hva jeg ville ha gjort, og jeg kommer til å gjøre det med pestkaret før eller senere: omdannet det til et biotopsakvarium.
Der skal det gå smykketetra og kobbertetra (bortsett fra at disse kan være litt slemme, så jeg er litt usikker på denne) som stimfisk. Og som bunnfisk skal jeg ha noen digre drog av brochis splendens veltende rundt, og så denne malla, fram til akvariet blir for lite for den. Lekker sak, ikke sant? Og til sist et lekspar med Altum (jeg er egentlig ikke scalareelsker, men her bare må jeg ha det), og evt. noen få ottoer for å ha noen som tar algene. Og jeg glemte selvsagt min L-177, oppi det hele. Det var den malla som fikk meg til å ønske et biotopsakvarium fra Rio Iriri.
Har jo allerede en 125 liter, og kommer heller til å gå for mindre kar, på ca. 90 i fremtiden når jeg får midler. Da med apisto kan jeg tenke meg.

Skulle jeg dog innreda en ny 200l hadde det nok blitt sommerfuglciklider, en stim med moskitotetra, en haug med coryer, spørs hvilke man får tak i, jeg synes trilineatus eller hva de heter er flotte. Og så en haug med ottoer, zebra typen, de sikler jeg etter, jeg er nokså otto gal og må ha flere snart Hadde da vært gøy å gå for sør-amerikanske planter også.
Oppdretskar for en Loricariida art.

Kansje en av disse:
L-260
L-134
L-174
L-333
eller kansje en av de tøffe grenmallene.

E
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap