Er det mulig å ha akvarie fisk i 2 liters isbokser over en viss tid? Eller blir det for lite vann? Tenkte å fylle halve boksen og så sette lokket på, stable dem i høyden oppi en balje. Prøver å finne på en løsning annen enn poser, da jeg syns det er litt tungvindt.
Jeg skal kjøre fra Akershus til Øst-Finnmark om 2 uker og vil veldig gjerne ha med meg fisk og akvarier. Turen vil ta 28-30 timer, og jeg antar at fiskene må ligge i alternative bokser/baljer opp i mot 40 timer. Så fort vi er framme har jeg tenkt å sette dem i denne baljen jeg har. Den er omtrentlig anslått 50-60 liter. Der må de være til jeg har fått satt opp akvariene igjen.
Jeg har hørt om oksygentabletter, kan dette være en løsning underveis? Hvor lenge kan fiskene overleve med kun oksygentabletter? Og hva med fôring? Det beste er vel å la være å fôre underveis, men når bør jeg fôre siste gang før reise?
Hvordan må jeg pakke akvariene for å kunne sende dem med flyttebil? Har ingen sjans til å ha dem i bilen, siden vi blir tre personer i den. Har heller ikke tilhenger, så eneste mulighet er å sende med flyttebil. Er litt redd for at det vil utsettes for trykk og press fra møbler rundt.
Jeg har annonsert fiskene til salg, men har veldig liten lyst til å selge.
Håper noen kan komme med noen smarte tisp til meg, er rimelig desperat nå.
Glemte å si at fiskene er: guppier, sebrafisk, kampfisk, gibbiceps, praktbotia og L- malle. L-mallen er størst med sine 12-14 cm.