Ål og fikling i akvariet - hjelp meg...

Kan noe forsikre meg om at jeg ikke knuser ålen når jeg flytter rundt på røtter i akvariet når jeg bytter vann? Blir helt paranoid, men de er jo veldig gode gravere...
Det er vel ingen garanti å gi, men sjangsen for at du skviser gørra ut av en kuhlii (det er vel slike du har?) er minimal.

Sett ned roten forsiktig, gjerne med en side av gangen, slik at eventuell fisk som ikke har fått seg til å flytte seg ennå, får en siste advarsel
Det er faktisk en foreløpig uidentifisert ål, som er hakket mer aktiv å grave enn kuhlii. Den minner om en sort kuhlii i ansiktet, men den har et helt annet mønster.

Jeg gir dem alltid en siste sjanse, og jeg regner strengt tatt med de klarer seg. Men det hjelper lite at jeg bare ser dem en natt annenhver uke.

TILLEGG! Aha! Det er sorte kuhliiåler jeg har! Google det, og fant diverse bilder av en stripet ål.
Eneste som ikke stemmer er at jeg tror min er langt lengre enn 6cm...
Jeg tror nok ikke det er så fryktelig stor fare for at du skviser dem. Kuhliål er usannsynlig kjappe, så jeg tror ikke det er store faren for at de lar deg slippe noe ned i hodet på seg. Men, jeg skjønner hva du mener. Jeg er også nervøs når jeg skal legge noe tungt ned i bunnen på et akvarium. Jeg vet jo at sannsynligheten er veldig liten for at noe skal havne under, men jeg greier liksom ikke helt å stole på det.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap