piraja trives ikke

Hei! Jeg skaffet meg piraja for noen år siden. Jeg begynte med 5 stk på noen få cm. Etterhvert døde noen og jeg hadde bare en igjen som var blitt ca 10 cm. Så kjøpte jeg en til som "selskap" til den andre (nesten like stor). Dagen etter lå bare halve pirajaen igjen. Så etter det har den vært ganske ensom i karet sitt. Nå har den vokst og blitt mye større (over 20 cm), og den ser ikke ut som den trives. Den står som regel i et hjørne av akvariet, men spiser når jeg mater den.

Akvariet er for lite, kanskje bare 200 liter. Jeg har bestilt et nytt på 350 l, så da får den mer plass. Men skal det være noe spesielt med vannet, og hva skal jeg innrede akvariet med for at pirajaen skal trives? Vil han trives mer hvis han har flere piraja sammen med seg? eller blir det nye akvariet for lite igjen da? (har ikke plass til større akvarie enn det.) Det nye vil bli ca 130 langt og 50- 60 bredt..

Mange spørsmål, men jeg vil så gjerne at den skal trives.

mvh julie
Går ut fra at det er Rødbukspiraya du har. Ta en titt i fiskebasen så finner du svaret på alt du lurer på........
hehe
Ja der står jo alt jeg lurer på dumme meg.. trenger vel ikke si at jeg er ny her på forumet :P takkskalduha
Velkommen hit! Du trenger da ikke bli flau for at du spør. Kjempe bra at du gjør det. Alt det nyttige stoffet som ligger rund om her finner du frem i etterhvert. I mellomtiden; spør og grav ;0)
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap