Akvariet i Bergen -Ta med fisk til krokodilledammen, og få gratis inngang?

Jeg snakket med en bekjent, som sier man kan ta med fisk til krokodilledammen (krokodillene spiser dem visstnok ikke), og så får den som har med fisken gratis inngang til akvariet...
Stemmer dette?
Inaktiv bruker
hørtes skummelt ut :-S
Hvilken som helst fisk?
Nei, det må vel være små akvariefisker... Vet egentlig ikke noe mer... Det er derfor jeg spør... Krokkodillene skal ikke by seg om småfisker... Men jeg antar at svære maller o.l. er uaktuelt å komme med ;P
Vel, det er ulovlig å bruke levende dyr (derunder fisk) som mat i Norge.
Jeg dreper alltid fisk før jeg spiser den.
Dragen

Eh... Ja... Men det er da ikke det som snakkes om her... :S
Dragen

Dette er ikke fôring med levende dyr i det hele tatt. Dette er rett å slett for å få opp litt artsmangfold, for å ha noe til å ete alger etc.

Du tror vel ikke en krokko hiver seg etter en guppy ? Det er like mettende for den, som om jeg skulle ete knott (det lille insektet som biter, ikke de gode som selges på kiosken) :p

Aggi,
kan du ikke ringe å spørre?
Dette hørtes jo... interessant ut.
Vet i alle fall at de har småfisk i de store dammene til krokodillene og varanene (tror det er det er varan de har?). De fleste av reptilene har vann i innhegnignene sine, og da ser det jo finere ut med litt liv i vannet!

Husker jeg så småfisk som forskjellige tetraer, i alle fall, lurer på om jeg så et scalarepar også? Men det tror jeg var inne hos noen firfisler. I alle fall på motsatt side av der krokodillene er. Dammene er store, så det trengs nok en god del fisk for at de i det hele tatt skal synes. Må jo være luksus for en gjeng neontetra å stime rundt i flere tusen liter vann!
Stemmer det. Men man må ringe og avtale først. Jeg var lenge på nippet til å levere fra meg mine sebra ciklider. Det ble sagt at de vokste superfort og ynglet som aldri før i den dammen. Vil jo tro det blir noen rester når en krokodille spiser, de eier jo ikke bordskikk
Ja, jeg tror dette er en super pansjonisttilværelse for fisk som man ikke lenger vil ha selv... Jeg har for eksempel en gul platyhann som jeg ikke liker fargen på... Hvis den kan få seg et bedre liv et annet sted, så hvorfor ikke
Jeg kommer nok til å ringe dem for en avtale etter at vi har vært på hyttetur..
Bare et lite obs. Dette gjaldt med den forrige driftsformannen,er ikke sikker på om den nye har de samme reglene . Den forrige var veeeeldig velvillig,men det går godt an å undersøke

Mvh. Sølvi
Ringte og avtalte på forhånd
Jepp!

Var der i dag og leverte fem fisker. En tro med sverddragere, og et par platyer. Til vår store glede fikk vi se da de slapp fiskene ut, og vi kunne lett kjenne dem igjen i vannet.

Det var noen nettingskiller som skilte de virkelig store fiskene (som f.eks piraya) fra de små....

Dammen er stor... underkant av en meter høy vannstand, og aner ikke hvor stort flateareal, men sikkert større enn stua mi på 20 kvadrat...(?)

Fra før så var det massevis av platyer, noen sverddragere og en del scalarer. Tror det var noen ciclider der inne også. ...Og så noen åler av et eller annet slag (murener?).

Det så ut som om fiskene hadde et godt liv oppi der, så jeg angrer ikke. Datteren min syntes dette var kjempestas, men hun gråt på forhånd da jeg sa vi skulle ut og gi fisker til krokodilledammen... Men så snart hun forsto at fiskene ville få det fint, så var alt bare jubel
Dette kommer vi sikkert til å gjøre flere ganger, hvis de vil ta i mot

Etterpå var vi rundt og kikket, og dette var like populært...

Artig å se masse koi-yngel blandt de store koiene i koi-dammen

Bildene er tatt med mobilen, så de er nok litt uklare
Flere bilder...
1 ying og yang...

2 yngelen svømmer på grunnt vann...

3 sjøstjerne
...og bugs...
Det var også stor utstilling med edderkopper og andre insekter der...
Datteren min holdt en edderkopp som de kalte Chile Rose...
Da var jeg litt nervøs for at hun skulle rykke til, så jeg turde ikke ta bilder....
1 Dressur på selene

2 Nemo og Doris
Hvordan ble det,måtte du betale for å komme inn ?
Nei,måtte ikke betale, men måtte avtale på forhånd. Jeg ringte og spurte, da hadde ikke de som tok telefonen hørt om dette før (sikkert sommer-ansatte)... Men da jeg fikk snakke med noen av de andre som jobbet der, så var det greit...

Men det var viktig å avtale først.... Det er jo ikke sikkert de vil ha all slags fisk til enhver tid.....? De spurte iallefall hvilken fisk jeg hadde å by på...
Tror jeg må ta meg en tur med minstemann til uken. Har ikke vært der på et par år. Kommer ikke til å ta med meg fisk men det blir artig uansett.
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap