Attraksjoner i sommer-Oslo... Hvorfor skal vi dit?
Jeg har fått tilbud om gratis overnatting en uke i Oslo... Siden jeg har dårlig råd, så er jo dette noe jeg vil vurdere...
Men kan noen si meg om det er verdt reisen? Hvilken attraksjoner finnes det der? Da tenker jeg særlig på hva som er "nesten gratis" og kjekt for barn, siden jeg skal ha med meg dattera mi på 6 år..
Vet ikke helt om det blir noen tur...
Men kan noen si meg om det er verdt reisen? Hvilken attraksjoner finnes det der? Da tenker jeg særlig på hva som er "nesten gratis" og kjekt for barn, siden jeg skal ha med meg dattera mi på 6 år..
Vet ikke helt om det blir noen tur...
Postet 10.07.07 kl 01:31
Postet 10.07.07 kl 01:36
Postet 10.07.07 kl 01:39
Postet 10.07.07 kl 01:42
Alle akvariebutikkene er jo verdt et besøk ?
Majorstuen Zoo, og den store zoobutikken på toppen av Oslo City. Også har vi jo den nye zoobutikken TAM Alna (litt utenfor sentrum), men den har jeg ikke vært på selv. Men de skryter jo av å være Norges største og de skal også ha masser av akvarier i butikken, som inneholder litt annet enn de sedvanlige platy, gurami og boble-gullfiskene...
Majorstuen Zoo, og den store zoobutikken på toppen av Oslo City. Også har vi jo den nye zoobutikken TAM Alna (litt utenfor sentrum), men den har jeg ikke vært på selv. Men de skryter jo av å være Norges største og de skal også ha masser av akvarier i butikken, som inneholder litt annet enn de sedvanlige platy, gurami og boble-gullfiskene...
Postet 10.07.07 kl 01:49
Ah, du er en knupp, kesol!
Da mangler vi bare noe å gjøre de andre fem dagene
Der kom Mona med sitt innspill, også Ja det blir nok litt kikking, men butikktrasking er ikke noe vi kommer til å legge vekt på hvis vi reiser... Er litt lei av butikker, siden vi bor like vet et senter ;D
Vet at det skal finnes en besøksgård i Maridalen. Noen som vet om den fremdeles er i drift?
Da mangler vi bare noe å gjøre de andre fem dagene
Der kom Mona med sitt innspill, også Ja det blir nok litt kikking, men butikktrasking er ikke noe vi kommer til å legge vekt på hvis vi reiser... Er litt lei av butikker, siden vi bor like vet et senter ;D
Vet at det skal finnes en besøksgård i Maridalen. Noen som vet om den fremdeles er i drift?
Postet 10.07.07 kl 01:50
Endret: 10.07.07 kl 01:54
Dette er litt vær-avhengig, men... Hva med en tur i Frognerparken om det er sol og varmt? Ta med picknikmat i sekken, pluss badetøy og håndklær. Dere kan først se på statuene og mate alle endene og svanene, spasere rundt og nyte dagen.
Så kan dere tusle bort til Frognerbadet i andre enden av parken og more dere der og bade i svømmebasseng og skli på vannsklie
Så kan dere tusle bort til Frognerbadet i andre enden av parken og more dere der og bade i svømmebasseng og skli på vannsklie
Postet 10.07.07 kl 02:05
Reisepass på buss?
Høres bra ut Vi må jo ha fint vær... Skinner ikke solen hver dag i Oslo?
Forresten, noen som vet om man kan skaffe seg et sånt trikk/busspass som turister kan reise på? Noen som har link til buss og trikkselskapene i Oslo?
Forresten, noen som vet om man kan skaffe seg et sånt trikk/busspass som turister kan reise på? Noen som har link til buss og trikkselskapene i Oslo?
Postet 10.07.07 kl 02:21
Endret: 10.07.07 kl 02:26
Oslo Sporveier har kanskje info.
Kan like godt hjelpe deg med din ferie, siden sommerarbeid ødelegger for at jeg ikke kommer meg til Porsgrunn og Oslo når dama kommer hjem fra utlandet. *grumle*
Kan like godt hjelpe deg med din ferie, siden sommerarbeid ødelegger for at jeg ikke kommer meg til Porsgrunn og Oslo når dama kommer hjem fra utlandet. *grumle*
Postet 10.07.07 kl 02:29
Postet 10.07.07 kl 02:57
AggiForresten, noen som vet om man kan skaffe seg et sånt trikk/busspass som turister kan reise på? Noen som har link til buss og trikkselskapene i Oslo?
Alt er samlet på et sted, informasjon om reiser i Oslo og omegn, kjøp av billetter/kort av alle slag:
hos Trafikanten midt i gryta i Oslo sentrum. Trafikanten holder til i kontoret under klokketårnet rett foran Oslo Sentralstasjon. Ikke mulig å bomme Du kan også ringe dem og spørre om du ikke finner svar på det du lurer på via nettsidene deres.
Postet 10.07.07 kl 03:32
Endret: 10.07.07 kl 03:34
Noen fler tips:
De naturhistoriske museer på Tøyen med botanisk hage, zoologisk og geologisk museum er ett godt tips syns jeg.
Eller hva med en tur til en av øyene i Oslofjorden, feks Gressholmen (full av kaniner) eller Hovedøya? Ferja går fra Aker brygge!
[URL=null]Skjerven gård[/URL] er en besøksgård som ligger ved Maridalsvannet... vet ikke om det var denne du mente?
Ellers er det jo mange museer som kan være gøy for en 6 åring:
På Bygdøy finner du både Kon-Tikimuseet og Vikingskiphuset.
Ellers syns jeg det var kjempeartig på NRK Opplevelse på Marienlyst
De naturhistoriske museer på Tøyen med botanisk hage, zoologisk og geologisk museum er ett godt tips syns jeg.
Eller hva med en tur til en av øyene i Oslofjorden, feks Gressholmen (full av kaniner) eller Hovedøya? Ferja går fra Aker brygge!
[URL=null]Skjerven gård[/URL] er en besøksgård som ligger ved Maridalsvannet... vet ikke om det var denne du mente?
Ellers er det jo mange museer som kan være gøy for en 6 åring:
På Bygdøy finner du både Kon-Tikimuseet og Vikingskiphuset.
Ellers syns jeg det var kjempeartig på NRK Opplevelse på Marienlyst
Postet 10.07.07 kl 13:25
Postet 10.07.07 kl 17:05
Jeg vil på det sterkeste anbefale en tur hit: Teknisk museum
Her er det noe for både stor og liten
Her er det noe for både stor og liten
Postet 10.07.07 kl 19:09
Postet 10.07.07 kl 19:20
Postet 15.07.07 kl 01:45
Botanisk hage er flott ja.
Og der er det masse gressplenr hvor man kan slappe av å spise medbrakt mat.
(Så fremst været tillater det da..)
Vigelandsparken er flott for barn, i allefall har jeg ungene jeg har hatt med dit vært veldig imponert over alle statuene.
Tror det er fordi det er statuer av masse barn også, de kjenner seg igjen.
Forresten er det en teaterforestilling der om sommeren, mener det er studenter fra teaterhøyskolen.
I år handler det om at statuene lever bla.
MC Darup holder også til i Oslo, hun er en severdighet
Og der er det masse gressplenr hvor man kan slappe av å spise medbrakt mat.
(Så fremst været tillater det da..)
Vigelandsparken er flott for barn, i allefall har jeg ungene jeg har hatt med dit vært veldig imponert over alle statuene.
Tror det er fordi det er statuer av masse barn også, de kjenner seg igjen.
Forresten er det en teaterforestilling der om sommeren, mener det er studenter fra teaterhøyskolen.
I år handler det om at statuene lever bla.
Postet 15.07.07 kl 10:18
Endret: 15.07.07 kl 10:32
Inaktiv bruker

et must---
Oslo reptil park--
storgt 26
øgler.slanger,ett flott sted!
storgt 26
øgler.slanger,ett flott sted!
Postet 15.07.07 kl 10:26
MC DarupBotanisk hage er flott ja. Og der er det masse gressplenr hvor man kan slappe av å spise medbrakt mat. (Så fremst været tillater det da..) Vigelandsparken er flott for barn, i allefall har jeg ungene jeg har hatt med dit vært veldig imponert over alle statuene. Tror det er fordi det er statuer av masse barn også, de kjenner seg igjen. Forresten er det en teaterforestilling der om sommeren, mener det er studenter fra teaterhøyskolen. I år handler det om at statuene lever bla.
Vigelandsparken, ja! Det må vi få med oss.
Været får vi se an, men det finnes jo regntøy
Ja det tviler jeg ikke på i det hele tatt
Dere har vel et stjernekart, slik som i hollywood, der man kan se hvor alle stjernene bor? ;D
Postet 15.07.07 kl 16:54
Det blir Oslo-tur :)
Oslo, here we come!
Takk igjen for alle tipsene... Vi kommer til å bruke mange av dem
Takk igjen for alle tipsene... Vi kommer til å bruke mange av dem
Postet 22.07.07 kl 18:33