Akvarie og avstand til vedovn

Sliter med plass i mitt lille hus med masser av vinduer og dører *sukk*

Den fineste plassen for nykaret er i nærheten av vedovnen, som går ganske jevnlig hele vinteren.
Hjørnet foran på ovnen (den værste varmen går bakover*trøste meg selv*) vil da komme 75 cm fra hjørnet til akvariumet.
Ønsker å fjerne det rotete vitrinskapet, og heller ha karet der.

Si at dette går - please
Hadde selv et 128l diskus karr ved siden av ved ovnen i vinter og det gikk fint-men så hadde jo dem ca.30 grader i vannet da.
Men det burde gå fint, vis karret ikke er altfor lite, så burde du fint klare å holde 25-27 grader.
Kommer jo litt ann på hvor nærme det er snakk om, karret mitt sto mellom 1/2 og 1 meter fra vedovnen, som det ble fyrt i hver dag(om vinteren
Skeeeeptisk.... En ovn av denne typen, avgir fort en del kilowatt med varmeenergi. Dette vil selvsagt påvirke alt som er i nærheten, også ett akvarie.

Selv ville jeg rett å slett satt opp en stamp med vann, og latt denne romtemperere seg.
Fyr opp i ovnen (det var nå også ett råd midt på sommeren skal du nå si ), la denne brenne i noen timer.
Mål vanntempen, se hvor mye den øker.
Sukk - jeg følte det hastet sånn i ste, men nå kan det være det samme.

Fant en annonse på Zett som feilaktig lå under Målselv. Bor du i nærheten av Kr.sund kan du få et 325l kar med bord for 1500,-

Bu, hu
Frank: det er sikkert en lur ide, men litt for varmt i dag dessuten ble jeg litt nedfor nå da jeg fikk vite at karet var milevis unna.... prøve det en annen dag - det kan jo fort bli kaldt
Ang tempen så gikk det fint her-med omtrent lik jøtul ovn-men jeg hadde også 30 grader i vannet da, og vedovnen hadde ikke noen negativ innvirkning på vann tempen i karret mitt ihvertfall. Så lenge man har brukbar bevegelse i vannet og karret ikke er for lite, så bør ikke det være noe stort problem. Kommer jo litt an på hvor lavt tempen skal ligge-men så lenge du har "normal romtempratur" så går dette fint.
Ka fasken, det er vel ikke så ille å kjøre 250mil for å få med seg ett billig kar heim ?

Utrolig at ikke folk vet hvor de bor når de annonserer noe
Det er snakk om det berømte skalare-karet mitt....

Vi får se hva jeg finner tak i først. Blir det en 250-300l blir den jo litt lengre unna ovnen (litt), og de har også en str som gjør at jeg har ett til plasseringsalternativ.

Huff, det var synd med det karet.....

Ang annonsen: hun hadde annonsert i lokalavisen og flyttet til Målselv. Avisen hadde lagt annonsen på Zett - hun visste ikke om det.

Jeg hadde nok ikke satt særlig pris på den kjøreturen, men kanskje gubben?? Verdien på karet hadde nok økt ganske mye med x ant liter drivstoff så jeg får vel heller vente.
Her 500l gratis i Tromsø...
Jeg vet om annonsen, men karet ble vekk på et øyeblikk, og det var venteliste i tilfelle de ikke kom og hentet det.

Utrolig irriterende når annonsene ikke blir slettet. (denne annonsen har feks stått siden 25.6. og karet ble gitt bort samme dag ettersom jeg forstod på en annen tråd her inne)
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap