Tropehagens kampanje

Noen som har sett kampanjen som Tropehagen starter 9.aug.?
Veggakvarier med målene 198*60*15cm! Hva i all verden skal man med et akvarie på 178l som bare er 15cm dyp? Hva slags fisk kan man ha? Neon?

Og så kan man fore fisken med fjernkontroll. Det er vell praktisk da! eller?

Akvariene reklameres som "Widescreen veggakvarier".

Har man først 15.500,- til overs, ville jeg kjøpt et "ordentlig" akvarium og brukt pengene som er til overs til en flatskjerm-tv. Kanskje spandert på meg en akvarium-dvd fra chlas ohlson.

Det værste er at du har helt rett.

For 15500 får man et 180 liters Akvastabil med Effectlinebord og Eheim 2028 samt 32 tommer WS TV og opptil flere DVD'er. Det eneste som er å utsette på denne dealen er at det ikke blir allverden av WS

Skulle vært forbudt, på lik linje med fiskebollen.
Henger et sånt karr på veggen på sykehjemmet her, og det er tragisk. Utrolig at vi mennesker kjøper og setter levende fisker i noe sånt(min mening da).
Hadde det vært revers på scalarene, hadde vell karet vært perfekt for dem... Frem og tilbake,frem og tilbake....
Kampfisken
Hadde det vært revers på scalarene, hadde vell karet vært perfekt for dem... Frem og tilbake,frem og tilbake....

"Sette inn ekstra kraftig pumpe med intervall. Blåse fisken tilbake hvert 15 sekund, slik at den får mosjon :p"
Det er vel løsningen

Som Geir er inne på, får man mye for det beløpet som man må ut med for denne "veggpynten". Mye som både pynter mer opp, og som er mer funksjonelt

Tror jaggu at det skulle være mulig å bygge inn ett ganske stort kar for den prisen det her er snakk om, og klasket på en ramme rundt dette slik at det ser likt ut, men bedre

Vannvolumet i karret tilsier at dette er mye bedre enn bollene som selges. Bare man har kunnskap nok til å sette inn de rette fiskene kan dette fungere utmerket. Stengelplanter og en flokk med små stimfisk kan bli fint i et slik veggkar.

Det jeg synes er tragisk er prisen på 15500. Man får så utrolig mye akvarie for den prisen som kan husere så uendelig større varieasjon i fisk enn det 15 cm dype veggkarret.
Jeg så et slikt vegg-akvarie på tannlegekontoret en gang, og jeg ble helt kald inni meg. Stakkars, stakkars fisk..! Og det nevnes scalarer ovenfor i tråden... de hadde faktisk scalarer i dette. Det lå døde fisk i hjørnene, og fiskene så i det hele tatt ut til å ha det helt grusomt! Ingen kunne bevege seg normalt, det var knapt plass til å snu seg!

Et slik kar som det kan vel bare egne seg som plante-akvarium vel? For smale planter a la Vallisneria da, så klart
Frank Angell
[QUOTE=Kampfisken]Hadde det vært revers på scalarene, hadde vell karet vært perfekt for dem... Frem og tilbake,frem og tilbake....

"Sette inn ekstra kraftig pumpe med intervall. Blåse fisken tilbake hvert 15 sekund, slik at den får mosjon :p"
Det er vel løsningen

Som Geir er inne på, får man mye for det beløpet som man må ut med for denne "veggpynten". Mye som både pynter mer opp, og som er mer funksjonelt

Tror jaggu at det skulle være mulig å bygge inn ett ganske stort kar for den prisen det her er snakk om, og klasket på en ramme rundt dette slik at det ser likt ut, men bedre

Hmm. Har du tenkt å ta patent på denne tredemøllen for vertikal flatfisk, frank?

Du skal være j****g gla i tetra viss du kjøper et kar til 15.5k som nesten bare fungerer med småfisk.

Til sammenligning har jeg sett ett kar på rundt 2500-3000l til under denne prisen. Så da er det vel bare å finne fram sag og meisel, frank!?
Kunne sikkert vært tøft det. Med alt det tekniske plassert i et rom ved siden av stua. Og med karet ca 30cm inn i rommet.
Dette er karet fom h*n som egentlig ikke er interessert i fisk, men har god råd, og liker å flotte seg med at de har god råd.... (Røkke?) ;P

Karet er "ute av veien", og man slipper å få lyst å tenke på aquadesign, ganske enkelt fordi man ikke klarer å stappe armene oppi... Fjernkontroll til foringsautomaten, fordi veggpryden er ganske utilgjengelig, og giiiidameg(!) må ikke få fiskematlukt på fingrene... Hushjelpen kommer for å etterfylle fiskemateren hver 14 dag, samtidig som hun henger og dingler i en høy gardintrapp og skifter vann... Hun får sparken hvis hun søler på den dyre tapeten...
Jeg fikk bladet i posten i dag, og konkluderte vel raskt med at det ville vært like greit med en flatskjerm på veggen, en dvd spiller, og noen dvder med akvariefisk...
mona o
Et slik kar som det kan vel bare egne seg som plante-akvarium vel? For smale planter a la Vallisneria da, så klart ;-)

Hehehe... nå ser jeg for meg en bredbladet vallisneria, og en liten tetra som forsøker å komme seg forbi ;P Tipper det er dårlig med plantelys i sånne kar, også...
Carrera
Jeg fikk bladet i posten i dag, og konkluderte vel raskt med at det ville vært like greit med en flatskjerm på veggen, en dvd spiller, og noen dvder med akvariefisk...

Kan jo be pent om ikke NRK kan begynne å sende pausefiskene sine igjen... Noen som husker dem? Billigere og bedre.
Jepp! Pausefisken kunne de ha tatt en reprise på... Man har jo repriser på så mangt ;P

Lurer forresten på om de filmet eget akvarium, eller om det bare var en innkjøpt film fra et eller annet land?
Kan tenke meg at de bare snudde kamera mot akvariet. Nå er det pause... det var jo i "gamle" dager. Først så vi Vidar Teisen med været, så pausefisker og til sist Derrick. He he. Begynner å føle meg litt gammel, ja.

Vi som husker pausefiskene er mennesker av den rette årgangen!
Nemlig
Vil dette egentlig være noe problem om man er litt forsiktig med hva man putter oppi?. 15 cm, halvparten av dybden på en 54l, er er vel nok til at små fisk snur uten problemer. Hvis man bruker små tetra eller rasbora eller liknende + reker så skulle de ha plass nok i masser. Men det har jo mye dybde og forholdsvis liten overflate så en bør nok passe oksygeninnholdet. For at dette skal virke så bør man nok befiske det slik at man må titte litt for å få øye på fiskene.
Du har rett Kjetil... Men det blir som å kjøpe en knøttliten leilighet som koster like mye som et slott på landet ;P
men kjære aggi, knøttsmå leiligheter i oslo koster jo det samme som slott på landet!!
Ja, nettop ;P

I en sånn knøttliten leilighet kunne det kanskje ha funket med et sånt akvarium, forresten...
sant det
Har selv kjøpt meg/oss slott på landet, i byen hadde vi vært heldig om vi fikk en 1 romms til den prisen. Og nå har vi godkjent"2 mannsbolig på 332 kvm på Landet+ vi leier ut ca.110 kvm og har 220 kvm selv.
Men selv om vi har "stort"hus, med stue på ca.60 kvm, så begynner stuen å bli full av akvarium nå-kona har satt ned foten, hun mener det er nok karr oppe i stuen fortiden;(, mens jeg mener stuen "greier"et saltvanns karr på 3-400 L til
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap