Test logg og annen info
Etter at jeg fant en italiens side som man kunne lage seg en bruker og logge vannverdier og se historien på vannverdiene, over tid så ble jeg "inspirert" samtidig som man kunne lage en signatur og bruke på forum eller andre steder (feks, akvariums info siden)
noe alla dette:
Det er et dynamisk bilde som vil endre seg hele tiden som kilden oppdatere seg.
Tenkte jeg skulle se om jeg kunne vidreutvikle dette. som kanskje kunne bli et nyttig verktøy for enkelte.. Eller kanskje et morsomt verktøy.
Hele greia vil basere seg enkelt rundt php og mysql vil jeg tro..
Skal oppdatere her om noen andre en meg skulle ha intresse av noe slikt, så kan jeg legge det åpent om interessen skulle være der..
noe alla dette:
Det er et dynamisk bilde som vil endre seg hele tiden som kilden oppdatere seg.
Tenkte jeg skulle se om jeg kunne vidreutvikle dette. som kanskje kunne bli et nyttig verktøy for enkelte.. Eller kanskje et morsomt verktøy.
Hele greia vil basere seg enkelt rundt php og mysql vil jeg tro..
Skal oppdatere her om noen andre en meg skulle ha intresse av noe slikt, så kan jeg legge det åpent om interessen skulle være der..
Postet 09.08.07 kl 00:17
Endret: 09.08.07 kl 00:18
grunnen til at bildet over nå endrer seg hele tiden er forde jeg driver å oppdatere det slik at fargen på boksen endrer seg etter verdiene.. den er rødt på "farlige/uegnet verdier" verdier. grønn på ok og orange slikt på kanten.
Hadde også vært glad for noens synspunkter på hva dere mener er grenseverider for maks og minus på
PH, Temp, KH, GH o2 Co2 ammoniak, nitrat og nitritt.
Hadde også vært glad for noens synspunkter på hva dere mener er grenseverider for maks og minus på
PH, Temp, KH, GH o2 Co2 ammoniak, nitrat og nitritt.
Postet 09.08.07 kl 18:03
Endret: 09.08.07 kl 18:08
Morsomt Jeg tror noen andre her inne jobbet med noe lignende tidligere, men som vanlig husker jeg ikke hvor eller når jeg så det. :p
De fire første verdiene varierer vel såpass mellom artene at det ikke finnes noe fasitsvar på det. Kanskje går det an å lage forskjellige bilder til forskjellige typer fisk, for eksempel et bilde for de som trenger surt og bløtt vann, et bilde for de som trenger hardt og alkalisk vann og et bilde for de som foretrekker nøytralt vann med middels GH eller noe. Om det lar seg gjøre å lage flere vet jeg ikke, men det er nå bare et forslag.
Champ_nr1Hadde også vært glad for noens synspunkter på hva dere mener er grenseverider for maks og minus på PH, Temp, KH, GH o2 Co2 ammoniak, nitrat og nitritt.
De fire første verdiene varierer vel såpass mellom artene at det ikke finnes noe fasitsvar på det. Kanskje går det an å lage forskjellige bilder til forskjellige typer fisk, for eksempel et bilde for de som trenger surt og bløtt vann, et bilde for de som trenger hardt og alkalisk vann og et bilde for de som foretrekker nøytralt vann med middels GH eller noe. Om det lar seg gjøre å lage flere vet jeg ikke, men det er nå bare et forslag.
Postet 09.08.07 kl 22:35
ny url.
Ja alt er egentlig murlig, min største begrensning er egentlig fantasien. Da jeg er dålig på å finne gode designløsninger og alternativer på den måten.
Det var nå jeg skulle kunne editert den første posten min igjen.
har endra url på hvor kilden er så det blidet forsvandt...
Bildet over er et demobildet. Hele bildet er nå dynamisk laget i selve scriptet.
Bakgrunnsfargene vil derme endre seg ettersom hva slags verdier man legger i feltene, for å markere gode/dårlige verdier...
Det er som du skriver veldig varierende på de 4 første så blir vel en slags middel vei. hvor alt som er innefor normalt hold er grønt og det i kantene blir orange. Mens det som befinner seg helt på jordene er rødt...
Eks.
PH 0 - 6 rødt, 6-6.4 orange 6.5 - 7.5 grønt, 7.6 - 8 orange og 8 å oppover vil være rødt igjen.
Noe alla det, grenseverdiene må jeg nok bare sette opp litt ettervært da jeg er veldig usikker på hva jeg skal legge på alt sammen selv.. noen er ganske grei mens andre er vanskligere.
Nå som jeg har fått demoen på bildegenereringa i orden skal jeg begynne å arbeide med selve websiden. hvor man kan legge inn, og lese historikk osv.
Det var nå jeg skulle kunne editert den første posten min igjen.
har endra url på hvor kilden er så det blidet forsvandt...
Bildet over er et demobildet. Hele bildet er nå dynamisk laget i selve scriptet.
Bakgrunnsfargene vil derme endre seg ettersom hva slags verdier man legger i feltene, for å markere gode/dårlige verdier...
Det er som du skriver veldig varierende på de 4 første så blir vel en slags middel vei. hvor alt som er innefor normalt hold er grønt og det i kantene blir orange. Mens det som befinner seg helt på jordene er rødt...
Eks.
PH 0 - 6 rødt, 6-6.4 orange 6.5 - 7.5 grønt, 7.6 - 8 orange og 8 å oppover vil være rødt igjen.
Noe alla det, grenseverdiene må jeg nok bare sette opp litt ettervært da jeg er veldig usikker på hva jeg skal legge på alt sammen selv.. noen er ganske grei mens andre er vanskligere.
Nå som jeg har fått demoen på bildegenereringa i orden skal jeg begynne å arbeide med selve websiden. hvor man kan legge inn, og lese historikk osv.
Postet 09.08.07 kl 22:56
Postet 23.08.07 kl 01:08