Bekymret for "mine" gibbiceps

Byttet bort mine 4 gibbiceps sist uke hos en zoobutikk. Er virkelig bekymret for hvordan de har det i slike kar uten røtter og gjemmesteder. Sa at de måtte ha en rot slik at de kunne gnage pga. fordøyelsen.

Nå lurer jeg på om jeg skal dele en rot i 4 og gå ned med slik at de får en hver seg. De er nemlig i hvert sitt kar. Tenkte til og med på dem i natt.
Kjenner følelsen når man går i butikken og ser på "sine" fisker. En får så lyst til å gjøre ting bedre for dem, og kan fort bli deppa når butikken ikke evner å holde liv i de små\ store skapningene

Grunnen til at det alt for ofte er 0 røtter i utstillingskar, er for å vise fram fisken, og for at den lettere skal kunne fanges når noen skal ha den. Det er ikke lett å drive å fange fisk hele dagen i godt dekorerte kar, for de "stakkars" butikkansatte.

Siden butikker ofte også selger røtter, har de mer enn god nok tilgang på røtter til mallene "dine", om de var interessert i å ha dette i karet. Syntes derfor du skal la være å ødelegge din(e) egne røtter her

Vet ikke hvilket fòr de bruker, men om de bruker f.eks JBL Plecomin, er dette ett fòr som er beriket med nettopp trefiber, og vil derfor erstatte behovet for rot-fibre
Jeg skal ned til den zoobutikken i morgen og kjøpe 2 flotte hanguppy, og da skal jeg forhøre meg hvilket fòr de bruker til gibbicepsen. Skal da forsiktig foreslå JBL Plecomin pga fiber.
Sorry, rota med navnet, JBL Novo Pleco (også kalt PlecoChips) Ikke meningen å forvirre noen her
Frank Angell
Sorry, rota med navnet, JBL Novo Pleco (også kalt PlecoChips) :) Ikke meningen å forvirre noen her :):)

Det er greit. De vet sikkert hva jeg mener likevel. Sier bare PlecoChips.
I dag var alle 4 gibbicepsene vekk fra zoobutikken. Aner ikke hvor de har blitt av. Antagelig solgt eller gitt til noen, tenker jeg. Eieren har sikkert nok av kontakter. Men det var godt å ikke se dem.
Tilfeldig bekjentskap
© Marius Solberg
Reklame for plussmedlemskap