Gode vasketips mottas med takk...

Altså, jeg holder på å gjøre rent et kar som jeg skal selge. Det har gått greit, selv om jeg har sloss litt med gjenstridige og fastgrodde alger.

Men, nå har jeg møtt veggen...

Det er innebygd pumpe i dette karet, med et fastmontert filter/pumpehus. Og dette huset er, selvfølgelig, ikke helt tett inntil galsset, men en ynkelig mm fra...og det har jo resultert i at det ligger masse alger og gørr mellom glass og hus.

Jeg har prøvd piperenser, men den gled bare over algene. Jeg prøvde meg også med sånn flaskekost, men den var for tykk, og gikk ikke mellom.

Noen som har et godt tips? Jeg tør rett og slett ikke prøve meg på å løsne dette huset fra glasset... (er silikonert fast)
Prøvd å bruke høyt trykk på varmt vann? Men om algene er gjenstridige, er det eneste å fjerne boksen.

Er det ett Juwel-kar? Lett å løsne disse boksene Jeg røska ut min, selv om det er å anbefale å bruke en lang, tynn kniv
Har karet stående i badekaret nå, og prøvde med dusjen, uten videre hell...

Re Juwel ja, og ser det ikke er festet på så mange punkter, så det spørs om jeg får prøve å løsne det.

Aternativet er å la det være inntil jeg finner en kjøper, og så satse på at vedkommende er litt mindre klomsete enn meg
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap