Atlanterhavsparken i Ålesund

Kikket gjennom noen gamle bilder som lå inne på mobilen og fant disse tatt i fjor sommer. Dette er fra det største av akvariene i Atlanterhavsparken og det er digert! Fiskene er faktisk kjempestore. Steinbiten på bildet er sikkert godt over meteren og de andre er ikke stort mindre. Måtte bare dele de med dere

Vi var der for noen år siden, veldig flott
Hehe jobber der jeg

Den største fisken der nå er kveita Belinda,som vi sier er ca 170cm lang. Noen av akvaristene der sier den egentlig må være lenger nå.
Atlanterhavsparken er et flott bygg med myyye potensiale!

Jeg har selv jobbet der i flere år og kan fortelle at noen av steinbitene i Atlanterhavstanken er rene kosefiskene..
Kjekkt at "villfisk" også viser store personlighetsforskjeller!
Jeg vil også anbefale alle et besøk i Atlanterhavsparken. Vi var der for første gang i fjor. I år fikk husets 8-åring bestemme reisemålet, og da ble det nok en tur til Ålesund og Atlanterhavsparken. Kjempemorsomt for både store og små å få mate steinbiter, fange krabber og få ta opp å studere sjøstjerner, kreps, hummer, sjøpølser mm. på nært hold. Å se dykkeren mate de aller største fiskene var også kjempepopulært. Det virket også som de ansatte der hadde bra med kunnskaper om fiskene/sjødyrene
I tillegg er jo også Ålesund en kjempefin by med masse å se på for både store og små
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap