Biltema sand

Har sett litt prat om sand man kjøper på Biltema her inne... hvilken sand er det snakk om her? Har noen et navn(ev link til produktet?)
Det er vanlig sandblåsersand, så går du inn på biltema og søker på det, så finner du nok sanden.
Aqua-Lene
Har sett litt prat om sand man kjøper på Biltema her inne... hvilken sand er det snakk om her? Har noen et navn(ev link til produktet?):)

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=80623

- m66 -
Takker for svar!

Og denne sanden brukes alså til bunndekke? Eller er det mest til dekorering av feks bakgrunner?

Tenker på om den er giftig eller er for småkornet til bunndekke?
Denne er utmerket til bunndekke, Men velg den største typen da den andre blir veldig veldig fin.
Hei.Sanden fra Biltema er kjempefin til bunndekke.Jeg har også laget bakgrunn til Malawikaret av denne sanden.Et lite tips er å skylle den godt med hageslangen i ei bøtte eller rote godt i karet og ta flere vannbytter før fisken has oppi for å slippe grumsete vann .
Takker og bukker for flotte svar!

Jeg kikket på bakgrunnen din,Vofsi og den var da flott?! Isopor da åsså fester du sanden med..?
vofsi
Hei.Sanden fra Biltema er kjempefin til bunndekke.Jeg har også laget bakgrunn til Malawikaret av denne sanden.Et lite tips er å skylle den godt med hageslangen i ei bøtte eller rote godt i karet og ta flere vannbytter før fisken has oppi for å slippe grumsete vann .

Jeg hadde bare sanden direkte oppi min 240, ble ikke no særlig grumsete.
Det lille gromset som var la seg fort. Hiv rett oppi du, spar tid
akvafil
Det lille gromset som var la seg fort. Hiv rett oppi du, spar tid :)
Mmm...takker for tipset..men jeg kommer nok til å skylle den iallefall..

Erfaring tilsier at det ikke lønner seg å ta snarveier i akvaristikk!
Nei, en skal ikke ta snarveier, men å skylle blåsesanden har lite for seg
Dette er en sand som er finkornet fra naturen side, og den er derfor stort sett fri for støv.
Sand\ grus som er knust i maskiner derimot, grumser til dels mye

Ang festing til bakgrunn, så gjøres dette med å smørre transparent akvariesilicon på det som skal dekoreres med sand, og så strør en sanden over. Trykk gjerne på plass med en pensel. Løs sand ryr av når dette har fått tørke
Hei Lene.Jeg brukte silikon til å feste sanden med .Strøk den utover med en sparkelspade.Prøvde kost først men syntes det ble så mye gris av det.Ja det er enkelt å lage disse bakgrunnene og et billig alternativ,selv om de ferdige er finere.
Kjenner jeg må prøve meg på en sånn bakgrunn når karet har fått plass her oppe.. det er kanskje "penere" med ferigprodusert,men ikke på langt nær så gøy-så lenge man er fornøyd selv!
Tilfeldig bekjentskap
© Frosken
Reklame for plussmedlemskap