Merklige ting i akvariet

Jeg har et lite akvarie med masse kjempe små snegler i. Nå i det siste så har jeg sett at det har kommet noe annet dit som ligner på små hvite mark.

Noen som vet hva det er og om det er farlig??
Nei, det er ikke annet enn irriterende. Kommer oftest av for mye næring i karet.
Fisk vil ofte beite ned mengden av disse markene (planarer m.fl).
så det er ikke så farlig.

Har også sett at det er noen små hvite dyr der også som jeg ikke vet hva er.
Har også sett små hvite dyr som jeg ikke vet hva er! Ser for meg ut som små hvite flott. Dette er i et kar uten fisk som holder på å kjøres inn nå. Hva er dette? Ser også på en rot som er i karet at det er komt en hvit ¨masse¨ på den. Hva er dette? Har ikke opplevd dette i det andre karet vårt.

Det kan være planarier...
Det hvite på rota di, Line, er sikkert sopp.
Sannsynligvis forsvinner det når karet kommer i balanse.
Ok. Har sjekket vannet i dag, ph er på 7,5, nitrit er gul og perfekt. To uker har det stått nå. Er det noe anbefaling ang lys? siden det nå tydeligvis er små hvite dyr og sopp i karet, bør vi ha mer eller mindre lys, eller har ikke det noe å si?
Nitritten kan ennå komme, så dere bør følge med.
Tror ikke lyset har noe å si på hverkken soppvekst eller planarier. Det er infusorier som formerer seg raskere i lyset.
Hvor mye lys dere trenger er avhengig av hvilke planter dere vil ha...
Anubias, javabregne og javamose er fine planter som trenger minimalt med lys for å klare seg
I starten kan dere ha noe som vokser raskere i tillegg, slik at verdiene stabiliserer seg lettere... Najas kan da være grei, for denne vokser mye uansett forhold....
Ok. Vi har 4 forskjellige planter oppi karet, utenom javamose. De har vokst ganske mye allerede to av plantene.
Gleder oss veldig til å flytte over Blubba og gjengen, og ikke minst få tak i nye fisker!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap