Fiskesammensetninger er generelt det mest vriene å svare på synes jeg
Først; blant de fiskene du nevner, ser ingen ut til å være typiske problemskapere, de er alle vanlige selskapsfisk og alminnelige rundt omkring i folks akvarier nettopp av den grunn.
Skulle jeg trekke frem en art, måtte det kanskje være at kobbertetraen i blant har rykte på seg for å være litt brutal i finne-nappingen. Dette går først og fremst utover fisk med lange finner, som f.eks. guppy, skulle jeg anta.
Men, skal vi så gå videre i fiskesammensetningen og forsøke å se på det "optimale", så har du to litt ulike "grupper" mht vannverdiene de aller helst foretrekker.
Dvs du har "gruppe 1"; en gjeng med levendefødende
og "gruppe 2"; en gjeng med eggleggende fisk.
De levendefødende fiskene foretrekker generelt hardere vann (gH) enn de eggleggende fiskene du har på listen din. Kanskje også litt høyere pH.
Når det er sagt, så er jeg sikker på at tusenvis av akvarister har hatt en ganske lik fiskesammensetning og lykkes med det.
Men om du kan dele fiskebestanden i de to gruppene over i to ulike kar, så ville jeg kanskje vurdert det
om muligheten var der
Da kan du gi de levendefødende den økte gH'en og pH'en de kanskje trives aller best med.
Gruppe 1blackmolly
5 Platy
9 Guppy
7-10 Endlers - (guppy og endlers skal kun være i privat eie)
5 Black Molly
4 Silver Molly
Gruppe 2blackmolly
16 kobbertetra
11 lyktetetra
6 pristellatetra
18-20 kuhliiåler
2 stk 4-6 cm ancistruser
2 par dvergguramier